torsdag 13 juni 2013

Torsdag, dubbelskift dag...

och sen trevligheter hos Nick o Michelle!

Börjar hos Grumpy´s - undrar hur dom mår med all rök och smog - båda har ju typ Kohl och Dorothy har syrgas 24 timmar om dygnet, Bob har medicin och måste även ta till syrgas emellanåt också...Hade ju själv svårt att andas igår eftermiddag så vi får se...Efter Grumpy´s så måste jag ta Jerry till Njurdoktorn så blir snabba ryck från Grumpy´s och dit!

Sen när jag kommer hem så drar vi över till Nick och Michelle´s, Linda o Mike kommer också - dom ska åka till Alabama för Mikes bror Bryans bröllop, tidigt, så dom sover hos Peg o Denny! Så det blir lite av en Avskeds fest :) Linda åker på Onsdag och jag på Torsdag - Hem till Sverige ska vi båda :D

Hos Jerry igår - Jag hade ju helt glömt, fram tills jag kom dit att vi skulle till DMV och förnya Jerry´s körkort igår...Så Jerry hade vart o klippt sig för sitt foto och stod o fixade korv med bröd till lunch åt oss...Vi drog iväg och jag hade ju bokat hans tid där jag gjorde mitt - så åkte i lugnan ro dit - oops dom hade stängt det kontoret!!! Vi hade ca 7 minuter på oss och jag kände viss panik....slängde upp min kompis GPS och vi var på rätt ställe på 5 minuter!!! Jag slängde av Jerry i farten, mer eller mindre, medans jag parkerade...sprang in och checkade in honom och en halvtimme senare så var vi klara :D Ibland så funkar saker :) Detta har varit ett moln över huvudet på Jerry, han trodde dom skulle dra in hans körkort - men nä! Dom satte in ett förbud mot att köra i mörker annars inga problem! Han var på strålande humör efter det var klart! Vi åkte hem och jag fixade skräpet och sen marinerade jag kött, skalade potatis och morötter - gjorde färdigt potatisen i ugnen, så han bara kunde värma upp på grillen när det närmade sig matdags! Under tiden skrev vi shoppinglistan som jag fixar imorgon innan jobb. Fläskkotletterna var också redo för att bara slänga på grillen! Hoppas det blev bra!

Jag åkte hem och Brad och Svärfar höll fortfarande på och jobbade här ute - dom fixade staketet och dörren till skjulet! Kalas! Svärfar åkte och Brad sprang upp och hämtade sina Softball grejer och åkte iväg...Jag gick ut och vattnade, med en öl i handen såklart :) Yardning deluxe eller hur Syrran?! Man kunde inte vara ute speciellt länge för röken låg som en dimma över himlen - Inte trevligt!
Sen gick jag in satte mig och kollade ett avsnitt av Restaurant Impossible, sen lagade jag middag - Korv storganoff ...Åh vad jag längtar efter falukorv :D Åt min middag framför tv´n :) gick och fixade en tallrik till Brad och diskade undan, sen insåg jag att shit det är ju NHL Final match nr 1 :D Så slängde på kanalen och det var mitt i 3:e perioden, 3-3 och jättespännande, det gick till övertid Blackhawks vann först i 3:e övertidsperioden!! Puh! Kul match! Jag gick o la mig vid elva tiden och sov gott till halv sju :) Härligt!

Nu ska jag gå ut och vattna lite, till min andra kopp kaffe, gå in och fixa lite frukost, sen duscha och iväg!!

Här får ni lite bilder från igår eftermiddag - läskigt vad disigt det var men mina jordgubbar och tomater ser fina ut ändå :D

Ha en fin Torsdag ( Kväll )




Det här var alltså klockan 18, solen borde varit på en väldigt blå himmel, då det inte var några moln och temperaturen låg på ca 36 grader!!!!!!


Ser ni...två av gubbarna börja skifta färg - Jag kommer hinna :D:D

Bode var nöjd när jag till slut satte mig i soffan :D Han var trött......

 
Bode och jag kollar tv - han lägger sig tillrätta med en kudde, som vilken människa som helst :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar