fredag 9 augusti 2013

Fredag och snart är allt tillbaks till normalt...eller ja nästan!

Så var hos Dr Gina igår och hon frågade...Tror du att du är redo för att börja din träning i nästa vecka ??? Sure! Öh jag jobbar lite extra skift men bör ju ha mornarna lediga även då :D Så ja, jag ska visst börja jobba där! Tisdag och Torsdag som standard - tror förmiddagarna men vet inte säkert! Passar ju perfekt nu när Grumpy´s har dumpat mig för nån annan :) Så jag har Jerry: Mån, Ons och Fredag som tidigare - Dr Gina Tis och Tors - känns ju nästan lite för bra för att vara sant :) Måste bara in och prata med mina Visiting Angels chefer så dom vet att jag inte vill ha mer jobb :D:D Får lägga MG Jobben på förmiddag när jag jobbar Jerry och på Helger helt enkelt - och sen bara göra klart för alla inblandade att jag prioriterar alla 3 enligt schema :) Sen icke att glömma - Familjen kommer till Jul!!!!!!!!!!!!!!!!! Herrejösses, jag kommer ju ha fullt upp ;)

Hoppas verkligen att hundarna är mer kompisar tills i veckan annars får jag lämna av Bode på Dagis hos Svärisarna medans jag jobbar :D Tror faktiskt att det bara är problem när vi är nära - avundsjuka helt enkelt!! Så inte så orolig egentligen!

Dessutom har både Nala och Hunter börjat säga ifrån - så nu går det nog ännu lite snabbare :)

Igår när vi skulle packa in hundarna i bilen, så gjorde VI misstaget att släppa in Bode först, sen Nala - varpå Bode gjorde det jäkligt klart att det var hans bil!!! Istället för att mecka med det där så stoppade jag in Nala och Hunter i min bil - kanske inte vad The Dog whisperer hade rekommenderat, men jag kände det att i o med att Nala haft lite problem med hundar sen hon blev attackerad i en park, så vill jag inte pusha henne för mycket -  vi har fortfarande lite tid på oss att få dom bekvämare...Ingen idé att försöka tvinga dom på varandra i onödan! Dom leker fantastiskt bra och inga problem så länge det inte kommer till att Bode invaderar Nala´s space - men hon säger ifrån på ett bra sätt!  Hunter är inte lika smart ;) Förlåt Linnéa...Han tränger sig rakt in i Bode´s revir och får därmed känna vreden :) Men han vänder snabbt och går därifrån så inga större problem där heller - Igår hade dom en enda gruff grej, dom jagade samma fluga och jag antar Hunter var närmre att få den...Bode jättesur - Det var också första gången som Hunter röt ifrån tillbaks! Skitbra!!! Så efteråt så kändes det som dom liksom kom över sin grej lite mer :D Både Nala och Hunter känner sig mer bekväma och lite hemma nu, så nu vågar dom stå upp för sig själva på ett annat sätt! Mycket bra!

Imorgon tänkte vi ta med alla hundar till Linda och Mike - då kan vi ju inte ta två bilar så dom får helt enkelt överleva :) Får köra lite bättre strategi bara...in med gästerna först, kanske till o med sätta Hunter i framsätet - Bode sist! Blir nog jättebra!

Nu ska jag ta och sätta lite fart här, Dammsuga av soffan och lägga på mer filtar...alla hundarna slänger sig i soffan med sand och skit på sig så får väl skydda den lite :) Sen ska jag städa undan en aning och kanske hänga upp mina kläder...dom ligger på sängen i gästrummet nu!! Kl 17 kommer svärföräldrar och Farfar på middag så får fixa med det också!


Ha en fin Fredag (kväll )









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar