måndag 19 augusti 2013

Måndag igen ....

Och huset är väldigt tyst utan våra gäster :) Linnéa och Casey plockade upp Nala o Hunter i går kväll så nu är det bara vi igen!! Det är konstigt vad snabbt man vänjer sig vid att ha extra hundar hemma! Dom sista dagarna så var allt väldigt smidigt, alla hundar kom överens och Bode lät till o med Nala sova bredvid oss i sängen :D Tror han kärat ner sig lite i Nala också - dom var så söta dom sista dagarna :


Det har vart otroligt varmt hela helgen, så vi har hållit oss inne rätt mycket - 35 grader, till o med mornarna har varit för varma - i Lördags så åkte vi till Government Building, vi åkte nog lite sent, typ 8.30 och hundarna var helt slut efteråt, Nala till o med kräktes när vi kom fram till bilen och hon fick lite vatten, bara vattnet men ändå...Så I går bestämde vi oss för att ta det lite lugnare och tog en kortare promenad i området - dom leker ju så mycket så tyckte det fick räcka...:) I lördags hade vi lite besök...Kishi och Tara o Steve - vi åt lite mat och sen kollade vi på Broncos matchen - ingen höjdar match :D Men en trevlig eftermiddag och kväll blev det!

Lördagen spenderades annars mest med att handskas med en små grinig man :) Jo visst, bara för att jag skrev att allt var såååååå mycket bättre så var vi tvungna att slänga in en grinig dag!!! Det "roliga" är att han var grinig för att jag ifrågasatte hur han tänkte när han skickade in våra Immigrations papper med vanlig post?!?!?! Alltså kopior på pass, greencard, social security card, med vanlig post! Jag sa det att du åkte alltså till posten och lämnade in det utan att be om att skicka det med kvittens??! Det fanns ju en anledning till att jag bad honom göra det ;)  Sen var han alltså sur för att jag anklagade honom för att det var hans fel att vi inte hört nåt från USCIS ....Nä det gör jag ju inte, men däremot så hade det vart väldigt skönt att veta att paketet åtminstone kommit fram :D Ja ja, framåt kvällen så var det bättre igen och igår var det inga sura miner så bara o skita i det och ringa USCIS i mitten på veckan om vi inte hört nåt!! Tror nämligen att dom inte ens startar processen innan jag gjort mina Biometrics och jag fick ju be dom att omboka mitt besök då jag var i Sverige den dagen dom gav mig...Har inte fått nån ny tid!

Denna veckan ska jag jobba på som vanligt och lite till...Jerry och Seniorcenter idag, imorgon dags för ännu en skrämmande dag på Träningsjobb!!! Vi får se efter denna veckan hur det känns och vad dom säger! Fördelen denna veckan är att i morgon är en lugnare dag på Thrive så jag kan kanske få göra saker i lite långsammare tempo - Torsdag är ju igen den värsta dagen...och det var den jag började med i förra veckan, med en massiv huvudvärk dessutom :) Måste sätta fart med lite MG jobb också!

Nu ska jag ta och gå o slänga in en tvätt, lakan o sånt - rätt mycket hundhår på allt :) Sen ska jag vattna där ute - har plockat tomater varje dag sen jag kom hem, Jalapeños plantorna börjar ge frukt dessutom så får se till att hålla alla lyckliga därute i värmen!!! Sen är det dags att ge sig iväg till Senior Center! Måste komma ihåg att ta ut pengar till Brianna också - att man aldrig har kontanter hemma!!!

Nä nu ska jag sätta fart Ha en fin Måndag (kväll) Och Linnéa - hoppas du fick sovit i natt och får en trevlig resa - kan inte fatta att du måste åka iväg idag igen - Helt galet :D:D:D:D




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar