onsdag 28 augusti 2013

Ok, så kaninjakt kan vara nyckeln till hundarnas blommande vänskap :D

Lilla Cooper eller lilla Fucker eller rätt så ofta Hunter ( dom påminner nog lite om varandra ) han är helt galen...Idag så kom kaninen såklart fram när jag vattnade där ute...Bode efter och såklart den lilla skiten följer efter! Som ni vet så bor kaninen under vårt skjul, bra gömställe trodde han - fram tills nu!!! Cooper kan ju faktiskt ta sig under där, och idag försökte han verkligen, varpå jag fick tag i hans ben och fick dra ut honom - medans han vred sig och försökte komma loss, från mig alltså!! Ja ni som är lite äldre kanske kommer ihåg den där filmen Gremlins??!!!! Söta Gizmo som förökar sig med små monster, när han får vatten på sig...här har ni några smakprov om ni inte vet / kommer ihåg ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kgfgiLlW-yw
http://www.youtube.com/watch?v=o2vw_iYBAyY
http://www.youtube.com/watch?v=KBaCHull47I

Det här kan vara en av mina favoritfilmer från tidig ungdom :D Men likheterna med söta valpen är rätt så uppenbara om man säger så ;)

Exempel 2 - han var uppenbarligen den mulligaste av alla valparna och det finns en anledning...han blir till en Gremlin när man försöker ta maten ifrån honom ( jo det är klart vi vid varje måltid övar på att få bort detta) igår så lyckades han ta sig ner i källaren när jag höll på med tvätten och den enda påsen med matliknande som inte blivit stoppad i plastlådor, i den dök han ner med huvudet före, jag fick vrida ur honom därifrån och japp Gremlin dök upp igen, just nu är det ju rätt sött, men det måste bort å det snaraste!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars igår tyckte jag att det gick bättre med hundarna, Bode börjar lugna sig lite!! Och Kenneln är en gudagåva, dessutom så älskar Cooper den och går o lägger sig i den självmant! Och idag efter deras gemensamma Kaninjakt så lekte dom till o med!! Framsteg! Nu ligger dom båda helt utslagna, en i sin stol och en på golvet här i köket! SKÖÖÖÖNT!!!!!!!!!!!!

Så nu ska jag ta och fixa det sista med tvätten från igår, såklart så fick vi strömavbrott mitt i tvättandet igår, så fick starta om maskinerna och då var såklart inte sakerna torra...sen ska jag gå ut o plocka lite mini black Pearl tomater till Jerry - ser ut som små svarta vinbär men är smarriga små tomater :D Helt galet, hade inte planterat dom om jag hade vetat dom skulle vara såååå små!!!! Växer som ogräs gör dom också - så vi har ingen chans att hinna äta upp dom - undrar varför inte fåglarna vill ha dom istället???  Har redan plockat en så där 10 större röda tomater idag :) Jalapeños är dags att börja plocka av också - men tänkte dom får sitta till helgen!
Sen blir det Jerry jobb hela eftermiddagen, med lunch, skräp och Davita besök...bör vara en ganska odramatisk dag :D

Gårdagen på Thrive...hmm Ja ni vet när man ska bli upptränad av någon och man känner att man inte alls tänker på samma sätt?? Så var det igår! Jag har 2 tjejer som tränar mig, Judy och Jennie - Judy är kalas, jag fattar precis vad hon säger och gör, hennes arbetssätt känns vettigt - hon förstår att Engelska inte är mitt modersmål och att vissa saker går lite trögare - Igår var det Jennies tur och jag känner inte den där kontakten...vi tänker inte lika alls! Och hon ifrågasatte varför jag inte börjat titta på vissa saker varpå jag fick säga att men Judy sa jag skulle fokusera på ett steg i taget...känns som man satt mitt emellan två olika arbetssätt och tankar = stressad!!! Jag tycker jättebra om Jennie så inte alls nåt sånt problem utan bara två hjärnor som inte tänker lika :) Så hoppas att morgondagen med båda funkar lite smidigare - måste nog säga till dom att dom nog faktiskt får prata ihop sig så dom har koll på vad dom ska träna mig i och inte!!! :) Igår var jag ju extra stressad dessutom, skulle ju På happy hour och Michelle väntade på att jag skulle komma hem så vi kunde åka - vi kom iväg härifrån vid 18.10 så tio minuter efter vi skulle träffas - inga problem men extra stress :)

Jättetrevligt hade vi dock - vi var på Ale House, Breckenridge Brewery´s pub...Vi satt på takterassen med världens häftigaste utsikt över Downtown Denver, men jäklar va trött jag var, så när klockan var så där 21.30 så var jag färdig för sängen :D Kom hem vid 22.30 - gick ut på baksidan med Cooper, Bode följde såklart med han också - såklart sen var jag i säng!!!!!!!!!!! :)

Nu ska jag sätta fart med dagen, 2 timmar tills jag måste åka - måste tanka på vägen för är tveksam om jag ens kommer till Jerry annars ;)

Ha en fin Onsdag (kväll)

http://instagram.com/p/djylkTHQzE/







.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar