onsdag 14 augusti 2013

Onsdag och Lugnare på hundfronten!

Bode verkar vara sig själv igen och han har ätit normalt sen middagen igår! Så sköönt! Läskigt när ens Hund blir sjuk sådär...Jag tog honom till Svärfar igår så han fick vila upp sig en extra dag - och det verkar ha gjort susen! Så idag får han stanna hemma med sina polare :S Vi får se vad dom hittar på för dumheter eller om dom bara ligger o sover! Bäst att hund säkra huset en aning innan jag går!

Effektiv morgon har det vart, blev väckt alldeles för tidigt av Hunter som kom och hoppade på mig, Nala låg bredvid mig och gosade i sängen och det tyckte Hunter var astråkigt så det blev inget mer med det...Jag gick motvilligt upp, klockan var väl 5.45 eller nåt...Drack mitt kaffe, slängde i en tvätt, gick ut med lite mer skräp, sen tog jag Hunter o Nala på Promenad - vi var ute i ca 35 minuter - 2 kanin mördar attacker :D Så mer armmuskler har nog formats idag :D Dom ger sig verkligen inte när dom får nos på kaniner och vi har måååånga i området...Kom hem och vattnade, plockade av lite mini svarta tomater till Jerry - dom är fantastiskt roliga, pyttesmå svarta, ser ut som svarta vinbär men nä tomater är det :D Gick in, slängde i tvätten i tumlaren och en tvätt till i maskin - nu väntar jag på att tumlaren ska bli klar så jag kan slänga in nästa!

Note to myself  - stäng dörren och låt inte hundarna komma med ner i källaren - Nån ( Nala ) vet hur man hittar sina godsaker och smyger upp med dom obemärkt, varpå jag hittar min precis tillfrisknade Bode med en Rawhide Floppy i munnen som han vägrar lämna ifrån sig = Jakt, barfota i gräset  och en kamp på mer eller mindre liv och död för att få ut den ur munnen på honom - Japp He´s back!!!!!!!!!!! Måste erkänna att trots att jag spelade riktigt arg så var jag rätt glad att se hans vanliga busiga jag :)

Gårdagen...jag åkte och lämnade av Bode hos svärfar och åkte sen direkt till Jerry. Lunch blev McDonalds :) Smarrigt värre, inte ätit på McD sen innan jag åkte till Sverige :) Vi åkte sen ganska omgående över till Lafayette och Rock Creek för hans ögon spruta - sen hem och jag fyllde i hans kalender så alla besök och annat var nedskrivet och planerat! Jag gick vid 16.30 - ville hämta Bode inte allt för sent...Mitt skift var egentligen bara mellan 12.30 och 14.30, vilket var väldigt konstigt eftersom Jerry´s läkarbesök var kl 14.30 :) Hade inte räknat med att gå hem 14.30 ändå så inga problem! Jag kom hem och vi tog alla hundarna på promenad sen hem och de fick sin middag! Bode åt sin mat utan problem, vi gav honom lite mindre mat, eftersom han inte ätit ordentligt på ett par dagar men det verkade ge honom tillräckligt med energi! Så efter maten så var det lekstuga här på baksidan, Bode och Nala sprang och jagade varandra och busade - Hunter han sprang med han med men det var mest Bode och Nala som lekte som bästisar :) Vi åt mexikanska hamburgare till middag och sen var liksom kvällen slut!

Idag blir det vanlig dag hos Jerry med ännu ett läkarbesök, vi ska stanna och äta lunch på vägen - så mer eller mindre en full dag bara där! Sen hem och ta alla hundar på prommis efter det laga middag, blir fläskfilé idag, på grillen såklart, med massa goa grönsaker och eventuellt lite ris :D Min aptit har inte riktigt vart på topp sen jag kom hem, vilket inte gör nåt alls, kanske att mina extra kilon, som kebaberna hemma i Sverige gett mig, hoppar av lite lättare :D:D:D:D

Nu ska jag ta och gå o fixa med tvätten och sen äta frukost innan det är dags att börja göra mig redo för jobbet :)

Här får ni lite bilder, såklart mest hundar igen :) Måste ju se till att Linnéa ser hur hennes bebisar har det här hos oss :)

Ha en fin Onsdag (kväll)

 







 
 






 





2 kommentarer:

  1. Men ojojoj massa uppdateringar! Forst - SA skont att Bode ar battre! Det ar HEMSKT nar hundar mar daligt sadar! De bara lider och man kan inte gora nagot... fy sa hemskt. Valdigt glad att han mar battre.
    Sen- forlat att Nala tigger. Hon ar hemsk
    sen- forlaaaat att hon bryter sig in!! Hoppas att ni verkligen skallde pa henne!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, man får ju se till att du längtar lite till dina busar nu när det närmar sig hemfärd...Usch!!!! Ja fy vad jobbigt det var...Bode har aldrig matvägrat förut!!!! Men nu är han pigg o glad igen så nu är det lugnt o fint!! Eller ja, med 3 hundar så kan det ju inte riktigt bli lugnt :) Hon tigger verkligen ordentligt den lilla Nala :D Hon sitter bara snällt och stirrar på din mat så ingen fara :)Här får dom som Bode, en mini mini bit att smaska på, efter vi är klara...så hon verkar ha fattat det och håller sig på lite bättre avstånd ;)Nja jag kunde inte direkt skälla på henne, då jag inte såg eller hörde att hon snodde nåt!! :D Men hon var den enda som var nere i källaren med mig - påsarna med godsakerna står nu på högre höjd ;) Hon gav den till sin nya pojkvän Bode dessutom - så lite sött :D Dom är KÄÄÄÄÄRAAAAAAA :D

      Radera