tisdag 20 augusti 2013

Tisdag och nu börjar allt gå tillbaks till normalt igen...

Brad har idag sina första elever på plats i skolan, själv ska jag iväg och jobbträna igen! Puh jag börjar undra vad fasen jag gett mig in på :) Undrar om det blir för mycket jobb eller om det kommer bli ok...Måste nog kolla exakt vad det är dom tänkt på Thrive och hur jag ska lägga upp saker - bra veckor är det ju inga problem men som igår, då J. var på jobbigt humör så känns det som en dag emellan hade vart skönt :D

Igår så var det alldeles för varmt och idag ska det bli varmare, blä! Tycker inte om när det blir för varmt - min gräns går vid 30 C och igår hade vi ca 36, idag ska det bli närmre 40...Hoppas det svalnar lite efter idag! Man har liksom ingen energi och det spelar ingen roll hur mycket vatten man dricker för det är ändå för lite - höjden blandat med värmen är inget trevligt, det gör en jäkla skillnad att solen är så nära!!:)

Igår så fick jag inte gjort så mycket innan det var dags att åka till Seniorcenter, sen direkt till J. och var hemma vid 17.30 - Brad var iväg och skrev på en massa papper för sitt nya lån på Hyreshuset så han kom hem vid 19 tiden först - innan han kom hem så hann jag vattna, inse att fåglarna tycker väldigt mycket om vissa av mina tomater, flytta min stygga trädgårds demon till själva planterings bädden - vi får se om det funkar?!?! Och lekt en massa med min  rastlösa hund :D Han har vant sig vid sällskap uppenbarligen, så det var bara att leka på :) Vi åt rester till middag - väldigt bra med rester ibland! Sen satte vi oss framför tv´n - Brad skulle spola igenom USA Pro Cyclings - första etapp innan vi skulle kolla på nyheterna, det var uppenbarligen så tråkigt så jag somnade :D Klockan var ca 21...Jag vaknade på soffan klockan 01 och gick upp o la mig :D Känner mig lika trött idag ändå!!! Måste vara värmens fel ;)  Sov gott i varje fall!

J. var på sunkigt humör, vet inte varför riktigt men allt var änna fel :) Jag kom dit och hade lunch med mig till oss, hade bytt hans tvål vi köpt fel innan jag kom också...så långt var allt gott! Men sen så började det...var är kycklingen du köpte i förra veckan? Varför kan jag inte hitta alla Bratwurst i frysen, var är bla bla...Jo hade ni inte konstant köpt massa skit och slängt in över min välorganiserade frys o kyl så hade ni hittat allt :D Frugan hans, envisas med att varje vecka köpa massa REA kött och bara slänga in det i frysen med plastpåsarna kvar...J. kan ju inte se så när han ska försöka hitta nåt så är det ju omöjligt! Han behövde handla på Target så vi åkte dit...jag släppte av honom utanför och åkte o parkerade - Är persikorna från Colorado? Är melonen från Colorado? NEJ!  Varför går du den vägen, det är inte den vägen jag brukar gå...Öhhhh ok, men den här vägen är smartare - I don´t Think so Cia ! Sen när vi åkte därifrån så stod vi en Mongo korsning a la dum dum - det kom bilar konstant från ett håll, så jag öste på när jag hittade ett något längre hål mellan bilarna - CIA WHAT THE HELL - A CAR IS COMING!!!!! Oh relax i had plenty of time - Not with my car You don´t :D Well I guess You wanted to sit there for Another 10 minutes J ?? You are giving me a heart attack Cia For God´s sake - O.S.V ... Sen hade han slarvat med alla sina tester så  vi fick sitta och hitta på då vi ska till hans njurdoktor imorgon! Sen ville han ha hjälp med att fylla på sin tvål - Cia it´s gonna poor over - No it´s not - Yes it is - just wait and see...Yep still waiting J. :D:D:D:D Sen inventerade vi medicin rummet och jag skulle beställa hans grejer - Men räcker det resten av månaden, frågade du henne verkligen det? Tänk om det är för lite? JA det räcker, Men Du får gärna ringa och kolla själv om du inte tror mig :D Som tur är så är han oftast inte alls så jobbig :D:D:D:D:D Imorgon ska vi iväg till Läkaren och stanna till för lunch på vägen så en enkel dag :)

Nä nu ska jag sluta gnälla och gå och äta lite frukost, sen sätta mig med min tränings bok, sen iväg och handla lite, hem igen o plugga lite till innan jag ska iväg och försöka lära mig Thrive saker :)

Ha en fin Tisdag (kväll)






Limequaten har nu 7 små frukter på sig, om nån vecka kan vi dricka GT med egen odlade Limequats :D


 
Gårdagens skörd, hade vart trippel om det inte var för dom jäkla fåglarna och kaninen :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar