tisdag 13 augusti 2013

Tisdag och det har vart ett par jobbiga dagar...

Bode har vart sjuk!!! Han matvägrade och verkade allmänt kass i söndags kväll, sen kräktes han på sovrumsmattan...var nog uppe 3 gånger och kräktes på natten också! Morgonen så klarade han knappt av sin promenad med Brad, som han kortade ner drastiskt...ville inte direkt äta frukost heller utan åt kanske en tredjedel av sin frukost. Jag bestämde mig för att lämna av honom hos svärföräldrarna medans jag var på Seniorcenter - han bara låg där och dom blev oroliga dom med, han kräktes hos dom också...Jag hämtade upp honom och åkte hem, varpå han kräks igen, han gick ut och uträttade lite behov, kom in och gick upp för trappan och där kräktes han igen - sen låg han och sov hela eftermiddagen utan att knappt lyfta på huvudet...Vi tog dom alla tre på promenad när Brad kom hem - gick oväntat bra...Sen hade jag gjort huskur till honom, ris och Pumpapure´- han åt inte, vi blandade i lite av hans vanliga mat - nä ville inte ha...gav honom bara hans vanliga mat - Nä...sen la han sig ner och sov!!! Han har aldrig matvägrat förut!!!  Jag läste på en sida att man kunde steka upp lite köttfärs åt hundar med magproblem, så jag gjorde det och blandade ut med lite ris och pumpa mix, värmde det i micron och vi låtsades det var samma som vi åt - då åt han faktiskt lite! Sen sov han igen...han låg på sängen och vägrade flytta på sig när jag skulle lägga mig så jag sov på en kant av sängen :) Helt ok!! I morse bestämde vi att han inte skulle gå på promenad...han fick mat men vägrade äta, vi lyckades få honom att äta några små tuggor i varje fall! Sen kändes det som han var mer som sig själv igen och han började bråka med mig - han ville ha sin promenad!!! Så japp jag snörade på mig skorna och fajtade mig förbi de andra två som också ville gå - vi gick på en kort prommis, runt skolan och en bit till...han gick jättebra och verkade faktiskt riktigt pigg - men jag ville inte överanstränga honom, han har ju knappt ätit så vi gick hem efter ca 20 minuter!! Kom hem och jag kopplade upp de övriga två hundarna och Bode tyckte inte alls att jag skulle gå utan honom!! Det blev en ordentlig fajt innan jag fick in honom i huset efter han stack iväg o vägrade komma in igen!! Sen kunde jag gå med Hunter o Nala - puh, men samtidigt blev jag jätteglad, måste ju vara ett bra tecken eller hur :D Vi kom tillbaks och han mötte oss vid grinden och sprang o hoppade - så känns som han är på bättringsväg i varje fall! Undrar vad han har ätit för nåt?! Väldigt glad att Hunter o Nala inte verkar ha fått i sig samma sak :)

Nog om det!

I söndags gick vi på promenad vid Government Building, Nala stack iväg så fort hon kom ur bilen...hon kom ihåg var kaninen var och tänkte nog att nu skulle hon minsann få tag på den jäkeln! Vi å andra sidan fick nästan panik, så efter det så fick hon snällt gå på koppel :) Så går det när man inte lyder! Det var en trevlig promenad i varje fall!! Vi spenderade resten av dagen med att inte göra mycket alls! Vi åt Revben till middag - blev kalasgott med en sallad till och lite vitlöksbröd! Jag fick på kvällen ett meddelande av Jerry´s fru som ville vi skulle skippa måndagens jobb - Inga problem för mig! SÅ jag fick en extra dag ledigt! Jobbade ju på Seniorcenter men ändå...Kom hem och rensade lite skåp och annat efter jag plockat upp Bode...

Idag ska jag jobba, extra skift då Jerry har ett läkarbesök - tiden jag fått är mellan 12.30 och 14.30 men känner jag Jerry rätt så lär jag vara där längre, så Bode får spendera dagen med svärfar, bara för säkerhets skull :D Jag plockar upp honom på vägen hem igen, när det nu än blir!

Imorgon är det vanligt jobb, sen på torsdag så ska jag ha min första tränings dag hos Kiropraktorn - mellan 14 och 18 - dom skickade mig ett mail och sa att jag skulle ha Business Casual kläder på mig...Va fan betyder det????!!!!  Äger jag nåt sånt??? vi får hoppas dom inte misstycker om det inte är perfekt :)

Nä nu ska jag ta o gå äta lite frukost, slänga i en tvätt och sen duscha o göra mig redo :) Hundarna ligger alla 3 och sover bredvid mig på soffan dock - känns lite elakt att röra på mig...men men så är det!

Lite bilder från dom sista dagarna, mest hundar såklart :D











 


Här sitter Hunter och väntar på att Kaninen ska komma ut igen, han satt så i ca 20 minuter!!!


Nala är den värsta Tiggaren - hon ville inte jag skulle fota o skicka till matte så blev suddigt - men så här sitter hon så fort vi äter :D:D:D:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar