måndag 5 augusti 2013

Då var Taxin beställd...

Klockan 04.15 i morgon bitti / Natt... Åker vi - känns helt galet att det redan gått 6,5 veckor och att jag imorgon eftermiddag är hemma I Denver igen...Ska bli härligt att få gosa med min hund - för övrigt känns det mest konstigt!! Tack o lov har jag ledigt resten av veckan så jag får lite tid att vänja mig - Dessutom så hämtar vi upp Linnéas fina vovvar på onsdag, känns rätt bra att ha ett par dagar när man kan lämna hundarna ensamma kortare stunder innan det blir lite längre veckan därpå...Tror inte det ska vara några problem, men alltid skönt att inte bara behöva sticka med en gång :) Nala och Bode brukar leka finfint och dom gångerna dom inte gör det så leker Bode och Hunter istället :D

Nä dom sista dagarna har gått extremt fort - vi körde en avslutande Bowling i Lördags med de allra närmaste och käraste :) Sen igår så åkte vi till Majorna för avslutande kväll med MG via ett snabb besök hos Göran och Sandra i deras nya hus med den nya bebisen! Vi sov på MG och efter nån timme på morgonen med hälsa på alla och säga adjö för denna gången så tog vi oss hem till Lerum! Nu ska jag försöka packa ner det sista och besluta vad jag kan lämna här hos mamma, då väskorna är en aning för tunga för att det ska kännas bekvämt:D Hon kommer ju till Jul så bara några månader, men vad av allt kan jag överleva utan tills dess??!?!! Hmmmm Får gå och fundera lite på det tror jag !!

Nu ska jag sätta fart så vi kan njuta av sista kvällen med mamma - Vi hörs när jag är på plats hemma i Denver igen!!!

Återigen ett stort tack till alla mina fina vänner, fina familj och släkt som anstränger er så och ser till att vi faktiskt hinner ses och verkligen får umgås - Jag vet att många har försakat annat bara för vår skull - och det är Oerhört uppskattat, det enda jag kan säga är att jag lovar att göra det samma för Er om / när ni kommer och hälsar på mig ;) Ni är fantastiska!!! TACK!!!!!!!!!!!!!!!

Hejdå Moder Swea - du vänaste uppå jord....Vi ses nästa år!!!

Du gamla, du fria
1.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
3.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.


4.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Har ni sett vers 3 och 4 förut???? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar