fredag 23 augusti 2013

FREDAG!!!!!

Fast inte blir det nån lugn sådan inte! Nä jag får snabba mig hem från jobbet och sen åker vi direkt till Jan i Erie och plockar ut och hämtar vår lilla valp :D Japp nu är det bestämt och klart...Det är lite som att skaffa en bebis, fast utan dom 9 månaderna att göra sig redo :D:D Ja ja, ni som inte tycker man kan jämföra en hund med en bebis - det kan man visst det :D

Så idag måste jag verkligen valpsäkra huset sen hinna till Walmart och köpa en "kennel", denna valpen lär få spendera en del tid i en sån, åtminstone i början, så får hitta en mysig och trevlig sådan! Med Bode så var jag ju hemma hans första tid, nu jobbar jag ju varje dag och även om jag tror att Bode kommer vara snäll så är han ju gigantiskt och även en lek kan vara skadlig på en liten valp!

I vilket fall som helst så kommer väl helgen vara allt annat än lugn ;) men ganska trevlig ändå :D

Idag annars blir det Jerry hela eftermiddagen. vi får se vad han vill hitta på idag...Inga planer alls idag men antar det blir lite shopping och nån lunch nånstans! Själv har jag satt mig på en mild form av diet - jag insåg denna sommaren att Kebab, minst 2 dagar i veckan i över 6 veckor - faktiskt sätter sina spår :D Så försöker att köra lite mindre Kolhydrater - nån strikt diet är det absolut inte tal om - det är bara galningar som gör sånt...eller hur Linnéa??!! Så hoppas jag kan få Jerry att vilja åka och äta nånstans där dom har lite att välja på och inte typ McDonalds ;) Igår till middag åt jag Pulled pork à la Mexikansk ( alltså ingen sås utan bara kryddad ), med Green chili och en sallad :D Och drack BARA en öl ;) Så strikt är min diet....Och den lär inte bli långvarig heller! När jag får ordning på mitt schema med jobb och hundar så ska jag börja simma på mornarna! Min rygg känner sig redo för att börja med nån mild form av träning - Simning blir perfekt!

Så igår jobbade jag på Thrive - det känns faktiskt riktigt bra nu - det är jäkligt stressigt i mellan varven och varenda kotte här i USA ringer från sina mobiler med kass täckning, så som Svenne är det riktigt svårt att höra och försöka stava namnen - men för övrigt så känns det som om jag fått grepp om systemet och inte stressar upp mig lika lätt! Jag har väldigt bra lärare - speciellt Judy är en riktigt klippa! Jennie är också jättebra men hon är lite mer som jag nog alltid vart :D Istället för att ha tålamod, så gör hon delar av det jag ska göra så det går snabbare, vilket är helt förståligt, men väldigt dumt :D Så förlåt alla mina f.d "elever" det var dumt gjort, tur ni har vart såna klippor och fixat era egna system och blivit så bäst!!! :D

Igår när jag var klar för dagen så frågade Judy...Så hur mycket mer tid tror du att du behöver för att vara helt i kontroll över "Front Desk"  (svara i telefon, ibland flera linjer på en gång så en massa Hold, ta emot patienter och ta betalt och boka nya besök, gärna samtidigt ) Tja sa jag om vi kör på nu på Tisdag också, så har jag haft en helg till att glömma och en dag att komma ihåg, så ser vi vad som fastnat - eller vad tycker du?? Du hade ju stenkoll i Tisdags, så det låter som en plan säger Hon! Så på Torsdag i nästa vecka så blir det testning av kunskap - Hua! Efter det antar jag att vi går in djupare på saker, om dom inte fått nog av mig vid det laget alltså, så jag får lärt mig ta emot nya patienter och ha viss koll på  Försäkringar och annat ( väldigt speciellt här i USA ) har du en typ av försäkring så ska du betala så här mycket, har du den andra så blir det helt annat!! Galet är det och MYCKET!!!!!!!!!!!!!!

Kul är det faktiskt även om det är stressigt!!!

I vilket fall som helst, så kunde jag smita iväg rätt tidigt och var hemma kvart över sex, molnen var svarta och regndroppar började komma och blixtarna var bara några km bort - så hem slängde in saker, på med koppel på Bode och iväg gick vi - snabbt! Var ute i närmre en halvtimme innan regnet kom och vi snabbade oss hem - Bode fick mat och sen satt vi här helt utmattade båda två! Brad ko inte hem förrän kl var 21.30 långt efter hans läggdags ;)

Nu ska jag ta och sätta lite fart, måste kolla om mina plantor fortfarande är väl vattnade efter regnet eller om dom behöver lite mer idag - kom ju några droppar igår med!

Så ha en fin Fredag (kväll)

Imorgon blir det väl bilder på den lilla valpen, men idag är den här Hunden fortfarande ensam nummer ett :D:D:D:D:D



Så här låg han igår, ingen aning om vad han såg eller tittade på där ute i mörkret ?!?!?! :)







2 kommentarer:

  1. Så fantastiskt kul att du ska bli med valp! Bebis som bebis...och du slipper amma...och ta hand om en strulig unge i 18 år:)

    SvaraRadera