torsdag 26 december 2013

Annan Dag Jul eller som vi kallar det - SVENSKA JULPARTAJ DAGEN :D

Japp idag är det dags för den årliga Julfesten, mängder av amerikanska och svenska vänner som kommer för att fira svensk jul med allt vad det innebär, alltså mängder av köttbullar ( japp jag får göra mer idag 1 kg till ) prinskorv, skinka sill och såklart snapps :D Hela släkten är ju här så vi blir ett helt gäng - närmre 30 pers i varje fall ;)

Gårdagen var en sån där perfekt amerikansk jul, jag fixade Efterrätt på morgonen som vi tog med till Kathy och Rog, svärmor hade gjort både Prime Rib och Kalkon - riktigt smarrigt och trevligt! Vi var 20 personer där, så dom hade mätt ut perfekta mått där man kunde sitta så det blev perfekt - Kim har lovat berätta hur kul det var med Tejp i vägen för matrummet - är man perfektionister så är man :D Så den historien får jag ta senare ;) Vi åt gott och pratade massor sen höll vi på och dö av värmeslag, vilket gjorde att alla i min lilla familj kände det var bra att åka hem tidigt - passade mig alldeles utmärkt :)

Vi åkte hem slängde på oss joggingbyxor och slängde på en film - härligt avslut på den juldagen!

Idag ska jag skicka iväg alla utom mamma som tänker sig att hon ska hjälpa mig att göra i ordning för kvällens partaj - kan hända hon åker ut på altan i solen tidigare än hon tänkt :D:D Brad får skjutsa ner klanen till Stapleton Mall och sen plocka upp dom där i lagom tid för att dom ska hinna städa upp sina saker innan folk kommer!

Jag måste ju upp tidigt imorgon för att skjutsa Karl till Flygplatsen, han ska iväg till sina föräldrar i Houston i några dagar! Hans mamma är inte så kry så viktigt att han kommer iväg! Efter det ska jag hem och sen iväg och jobba lite Grumpy´s - antar huvdet kommer värka en aning så får väl hem och slänga mig på soffan en sväng efter det! Vi får väl se!

Nä nu ska jag ta och hämta mig en kopp kaffe till och göra mig redo för dagen :)

Ha en fantastisk Annandags Jul och GOD FORTSÄTTNING!!!

När min systerson sover ser han ut som han gjorde när han var en liten pojk igen - Moster Kärlek :)



En av mina fina Julklappar :)

Godmorgon himmel idag :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar