onsdag 18 december 2013

Onsdag och Imorgon kommer dom :D

Idag så blir det fullt upp igen såklart! Imorgon är dom här och då vill jag itne vara stressad nånstans :D

Grumpy´s först, sen till Walmart och vidare till banken och sen svärfar för att hämta Säng :) Efter det snabba ryck hem och göra köttbullar på så där 2-3 kg...Vädret ska ju vara t-shirt väder idag så får väl unna mig en paus i solen med en kall öl eller två också - prioriteringar :D Ska bli sådär 20 grader idag - imorgon blir det kallare igen så man får ju passa på!

Jag vaknade i morse och hade världens huvudvärk ( mina treo kan inte komma fort nog ) och känner mig så där roligt tät - perfekt timing :) Det roliga är att hela familjen där hemma, som är på väg hit, är småförkylda och bedrövliga också så vi kanske får bädda ner oss istället för att roa oss! NÄ inköp på Walmart = Dayquill, Nyquill och annat bra man kan dölja sjuka med :D

Gårdagen så lyckades jag leta fram lite mer julsaker och få upp dom innan det var dags att åka o laga mat! Jag var på plats vid 11.30 och kom därifrån strax före 17...Hann med att göra: Lammköttbullar med Mynta pesto och Zuchini nudlar, Bräserade Shortribs, Morotskaka med Mjukost glasyr, Potatis mos och Blomkålsmos - Dom lär ju klara sig veckan ut i varje fall - tror dom åker till Minnesota i helgen! Jag fick ett jättefint kort av Dr G, jag blev så där riktigt rörd! Dessutom så var där en check på 100 dollar också :D En Jul Bonus!!! Efter matlagningen så drog jag direkt in till stan och Pourhouse pub där jag träffade Anna-Karin och Amanda för lite mat och dryck! Det var precis vad jag behövde lite asgarv över ett par öl mitt i all stress :D Kom hem vid 20 tiden och Brad var redan halvsovande i soffan...Jag fick leka med Cooper så han blev trött innan jag kunde titta på ett avsnitt av CSI innan läggdags :)

Det var´den dagen det, helt enkelt :D

Nu ska jag sätta fart, måste ta ut massa skräp och sen slänga i en tvätt innan det är dags att åka till Grumpy´s klockan är ju redan 8 så får lägga på ett kol...

Soluppgången idag var fantastiskt vacker - tog hur mycket bilder som helst och kan såklart inte välja så varsågoda :D

Ha en fantastiskt fin Onsdag (Kväll)


Satt i bilkö igår och detta var min utsikt....














Ja men Godmorgon då världen :D


2 kommentarer:

  1. Buuu jag är avis att ni sågs! Men vi får ses snart igen efter all julstress! Ha det UNDERBART med familjen! Hoppas jag hinner träffa mor din.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi saknade dig :) OCh Detsamma vännen, njut av mamma o Bror!!!! Ni får komma på Annandag Jul partajet så ses ni ju :D

      Radera