torsdag 12 december 2013

Torsdag och nu är det bara en vecka kvar....

Tills dom kommer!!!!!!!!!! Hela familjen kommer :D Äntligen ska jag få fira jul med MIN familj, jag har som ni förstår släppt min ångest över perfektion och nu kommit till stadiet när jag bara är lycklig!!! Min mamma och syster, min svåger och mina underbara syskonbarn alla kommer dom hit till mig :) Och dom är här om en vecka!!!

Jo all ångest är väl inte borta men jag känner att det löser sig - måste bara få ordning på kontoret och källaren sen är det bra :D

Jag lyckades övertala maken till att vi ska ha Julgrans shopping och klä den nästa torsdag först - så alla kan va med! Middag när dom kommer sen iväg till vårt julgransställe hem och dricka glögg och lyssna på julmusik och klä granen - Såååå mysigt det ska bli!!! Här är ju vanligtvis granen inne för länge sen, men hemma ska den ju faktiskt inte vara på plats förrän typ nästa vecka, eller hur?!?!  

Igår så åkte jag till Grumpy´s och Bob var på riktigt uselt humör...Jag fick upp Dorothy ur sängen och fixat frukost till dom båda! Sen drog jag och Bob iväg till frisören så han fick snyggat till sig lite...tillbaks hem och Dorothy var för en gång skull faktiskt redo för sin dusch! Jag bäddade och städade upp i köket medans hon dushade sen hjälpte jag henne ur duschen och sen på med kläder - det var den dagen det! Efter grumpy´s åkte jag direkt ner till Larkridge och träffade svärföräldrarna på Gunther Toody´s för lunch innan vi styrde mot Costco...jag shoppade loss som en tok, typ 450 dollar och 2 timmar senare så var vi klara! Jag åkte hem och lastade ur bilen, fick leka med hundar eftersom Brad inte var hemma ännu - han var sen igår! Jag vågar inte bråka med ryggen och ta båda hundarna på promenad själv, riktigt ännu...så jag kastade bollar och Frisbee tills dom var lite andfådda och sen fick dom middag! Brad tog dom på en 20 minutare när han kom hem, medans jag tog hand om allt kött!

När han kom hem satt vi o pratade om hur vi ska lägga upp saker och sen åt vi rester till middag - Brad ville se på Home Alone 2 :D Så det gjorde vi, antar han ville komma i julstämning...han somnade dock halvvägs in i den...Cooper hade ätit för mycket gummi / plast saker så hans mage var inte i toppform så han var lite aggro - vilket betyder att han låter som en Gremlin och bara vill tugga på saker...vid 9 tiden så gick ja gmed honom ut och han fick tömt ut lite av det - vi kom tillbaks in och han somnade som en stock, i mitt knä :) Det gjorde ju såklart att jag följde honom ganska snabbt :) Tråkiga nyheter skyller jag det på! Jag vaknade på soffan vid 1 och gick upp o la mig...Kl 4.20 vaknade jag av att Cooper hulkar och kräks på golvet, han mådde mycket bättre efter det :D Dagens mål: Tvätta några tvättar nu när ryggen är bättre och plocka upp alla gummisaker från golvet och gömma dom!  Detta ska jag försöka hinna göra innan typ 11.30 då jag måste åka!

Jag måste åka förbi Susan och hjälpa henne med beställning  av Jerrys Dialys vätskor...Vi vet ju inte när han får komma hem ännu, men han måste ju ha så han klarar sig ett tag! Jag ska även plocka upp  några små julgranar som ska levereras till Farfar och Uncl Don - Harmony angels donation! Sen är det direkt vidare till Dr G och matlagning!! Jag var ju rätt effektiv i Tisdags så bör inte vara några problem idag och bör inte ta allt för lång tid!

Japp men det där är väl min dag :D

Ni får ha en härlig torsdag (kväll)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar