fredag 6 december 2013

Fredag och Japp RYGGSKOTT från hell!!!

Vet i fan va jag gjorde, men mådde prima tills jag gick ur bilen hos Dr G....Kändes rätt ordentligt men jag kunde jobba på och laga all mat och städa upp, sen när jag satte mig i bilen för att åka hem - då small det till ordentligt! Var ju tvungen att steka upp prinskorvar för SWEA julbordet ikväll jag kunde knappt stå upp, men det gick! Fast nu undrar jag ju genast om jag över huvudtaget kan gå?!?! Jag kan definitivt inte köra bil dit...Jobba?? tveksamt, inte så man kan bara stå eller sitta på mitt jobb, nä jag måste köra bil och handla o lyfta för det kan ju inte dom! Skit!

Ringde kiropraktorn så fort jag kom hem igår och lyckades få en tid kl 9 nu är bara frågan hur fan jag ska kunna köra dit?! Ibland önskar jag att jag hade en automatisk växellåda :) Nä det går nog bra, inte så långt, tack o lov! Förhoppningsvis kan Dr G utöva lite mirakel så jag åtminstone kan sätta mig ner, kanske ta en tupplur för sovit har jag ju inte gjort så bra i natt! Min säng är så hög så man måste klättra upp i den - inte så enkelt när man har ont :) Skulle lagt mig i gästsängen men min säng är ju så skön och så mycket bättre! Ja ja jag kom in och ur med lite besvär i varje fall!

Ja ja, det går ju över - nån gång! Förhoppningsvis är jag bättre imorgon redan, för vi ska ju ha Sverige Party egentligen! Brad sa det att nä men vi får avboka och planera nytt datum - när då undrar jag!?!?! I vilket fall som helst så kommer Brad hem tidigt idag, så vi kan köra ner till Ulrika med alla saker jag har i bilen - jag tror att jag nog får åka hem med honom sen...skit! Hade sett fram emot detta event, det bästa på hela året - men när man har så ont så är liksom inget kul ändå!

Gårdagen gick som smort fram tills det inte gjorde det...Handlandet gick bra hittade allt jag behövde och jag kom till Dr G´s i tid!Nu i efterhand inser jag att jag nog hade ondare än jag trodde! Chokladkakan blev kalas, lammgrytan, verkade jättebra men själva grytan var lite liten så potatisen blev lite mushy, fisken föll i bitar men smakade gott - Salladerna blev åtminstone riktigt fina - goda vet jag inte men snygga att se på :) Efter jag kom hem så var jag som ett ras så inget blev gjort mer än prinskorvarna då!

Nu ska jag ta o försöka tvinga i mig en macka så jag kan slänga i mig två megastarka piller och hoppas dom hjälper mig köra till Dr G för lite kotknäckande!

Hoppas ni får en Fin Fredag (kväll)



Det är åtminstone vacker där ute i kylan :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar