måndag 2 december 2013

En helt vanlig Måndag :)

Så den här helgen har väl vart sådär vilosam :) Lördagen var en ren plåga!!!

Brad o Kish åkte iväg vid 9, sen var det fullt ös på den lille skiten Cooper! Nä vadå vara stilla o vila? I slutet på dagen så tog jag nästan av honom tratten då han slängde sig mot väggar och allt för att försöka få av den! Irriterad på mannen blev jag också - dom skulle ju iväg på football och matchen var färdig innan 16 så dom borde vart hemma vid 17-17.30 - istället skickar han mig ett sms vid 12 snåret...Vi stannar på Basket också - Inte nån fråga utan ett konstaterande! Inte ett: matchen börjar? och vi borde vara hemma ? Utan ett simpelt...I´ll keep you posted!! Han visste ju att Bode hade betett sig som ett as hela natten och morgonen, livrädd för Cooper med tratt, så han borde ju insett att min dag skulle vara ett konstant vaktande av 2 hundar! Dessutom visste han att jag hade mat färdig åt dom! Inte nog med att detta irriterade mig, men sen försöker jag få tag på honom för att få råd i hur jag skulle göra med Cooper, när han slängde sig i väggar och tuggade på mig som om jag var en leksak, av ren frustration ( Brad har ju haft 2 hundar som blivit kastrerade innan - det har INTE jag - han svarade inte ens och sen när jag väl får tag på honom så skrattar han!!! Här sitter jag med panik och nästan gråter och han garvar åt mig!!!! Sen till råga på det så kommer han hem och är sur på MIG för att jag blev irriterad och sa att det är för fan inte ett dugg jäkla roligt!!! Så nu har han vart sur på mig sen dess - det här är det jag hatar mest med min man! Istället för att säga förlåt det var inte meningen att skratta åt dig och problemet hade vart över - så tittar han på det ur sin jäkla synvinkel och tycker att jag förstörde hans trevliga dag genom att yttra mig och Nu har HAN rätt att vara sur och grinig!! Kan ni tänka er om det var barn istället för hundar vi hade???!! USCH! Nä så nu tänker jag vara sur tillbaks så det så!

Så lördagen, jag lyckade under Coopers korta vilostunder få upp mina adventssaker - inser att en av mina stjärnor som mamma köpte till mig förra året ( jag öppnade aldrig paketen då dom kom precis vid jul ) pappersstjärnan var helt trasig så den funkar inte alls, lampan är helt ok - inte så man kan klaga ett år senare ?!?! :D Tror inte jag kan laga den heller, en hel "sömm" som är trasig....kanske kan man få tag på en ny, bara stjärnan? Ska skicka måtten och märket till syrran så får vi se, den är köpt på rusta så kanske :D Lika bra o köpa ett par stycken i så fall, för nån bra kvalitet var det definitivt inte på dom :) Billiga dock!
I vilket fall som helst så hade jag varken duschat, borstat håret eller tänderna när herrarna kom hem - så det var det första jag gjorde! Kändes mycket bättre efteråt, men då var som sagt var maken sur! Skit samma! Jag däckade tidigt på soffan då jag knappt sovit natten innan då jag låg på soffan med Cooper, jag sov hela natten på soffan igen...Cooper vaknade först vid 2 så då fick jag ta med honom ut, sen somnade vi igen och han vaknade vid 4...jag lyckades få honom att lägga sig bredvid mig och gosa till strax efter 5 sen var det kört! Så klockan 5.15 var jag uppe och fixade hundarnas frukost och lekte med Cooper! Inte ens nyheterna var igång på tv´n så jag fick utbilda mig med Agri Business week igen :D sicket galet program om man inte är Bonde :)

Brad kom upp vid 7.30 tog hundarna på mini promenad en i taget - fortfarande sur som ättika! Sen tog vi dom tillsammans till Government building för en kortis version av vår helg promenix! Det gjorde susen Cooper var trött nästan hela dagen sen! Vi kom hem och åt frukost sen drog jag iväg till Worldmarket, Target och Sprouts - kom hem nån halvtimme innan Bronco´s började! Perfekt! Vi kollade på Bronco´s vinna över Chiefs innan jag fixade middag - det var väl mer eller mindre det vi gjorde igår! Herrn verkade något mindre sur på kvällen :)  Jag var svintrött så gick o la mig i sängen för första gången på hela helgen innan 23 :) Då hade Brad redan gått o lagt sig såklart!

Nu ska jag försöka slänga i en tvätt eller två innan jag måste åka iväg till Svärfar med Cooper, han vägrar ju va still byrackan så han får ta det lugnt med Rog idag! Jag måste till Posten också och posta Rebeccas present, så den hinner fram i tid! Det blev ju inget åkande nånstans i lördags som jag tänkt! Sen blir det jobba hos Jerry, hämta Cooper och sen hem! Han får vara hos svärfar imorgon också sen får det gå som det går, då har vi gjort vårt bästa för att hålla honom still i varje fall! :)

Nu ska jag sätta fart, så ni får ha en fin Måndag (kväll)  :)

PS: Maken skickade nu medelande om att vi kanske kan åka o plocka upp en gran i eftermiddag - Sur deluxe över för denna gången kanske?? :D



Get me out of this thing or else....:D


Jag vaktar så monstret i tratten inte skadar oss :D

Kom inte närmre!!!!!!!!!!!


Jag vilar en lien stund då...


Jag sa liten....



Japp 1 dygn sen försökte han tugga sig ur den....

Mina kompisar på the week of Agri Business













 
Första Advent :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar