lördag 30 november 2013

Lördag igen...

Idag är en konstig lördag dock...Cooper springer omkring och vill leka, trots stor tratt på huvudet...Bode är livrädd för tratten och attackerar stackars Cooper - eller snarare hans tratt så man får passa dom små liven konstant! Jag sov här nere, först på golvet, sen på soffan med Cooper I natt - vi sov en timme sen fick vi gå upp, sen sov vi en timme och fick gå upp igen och ut...sen tillslut vid 3 i morse så somnade vi båda och sov till kl 6 :D Lyckan när han insåg att han skulle få vanlig frukost gick inte att ta fel på, han attackerade matskålen bara för att bli stoppad av tratten :D Till slut fick jag lugnat honom och lyft upp skålen så han kom åt allt :D Efter det har han vart sig själv igen, förutom att han krockar med allt då :D

Det måste väl ändå finnas ett bättre sätt att skydda såret på än en stor tratt på huvudet eller???! Man tycker att nån form av kropps tröja eller nåt borde funka bättre? Det man är mest orolig för är ju att han ska få brock runt såret så han måste ju verkligen vara stilla, vilket verkar omöjligt då han dagen efter operation vill springa och hoppa som vanligt :) Ja ja, vi får väl se hur det går!

Idag tänkte jag ju sätta upp alla adventsaker så hoppas att hundarna tänker ligga still ett tag :D Just nu sover båda, men sist jag reste mig upp från stolen så sprang Cooper upp för att se vad jag gjorde, kunde ju ha nåt med mat att göra?! :D

Jag har en dag helt för mig själv förutom att jag är fångvårdare för hundarna då :) Brad och Kish drog iväg vid 9 upp till Ft Collins, för lite College Football, dom kommer tillbaks hem nån gång vid 6 tiden då ska vi ha mysmiddag :) Kish har Minisemester som han kallar det och sov här igår och ska sova här idag igen :) Trevligt! Planen för dagen var då att städa och sätta upp alla Stakar o stjärnor, göra min glögg :) Fixa crockpot kyckling, först hade jag tänkt att göra första omgången med köttbullar också, men det får nog vänta tills imorgon :D Jag hade hoppats Cooper skulle vara helt utslagen av medicinerna men nä dom påverkar honom inte alls - så får helt enkelt ta dagen som den kommer!  Kanske jag bara får gå o lägga mig på soffan och slappa med hundarna annars, hade vart en välbehövlig tupplur efter min smått sömnlösa natt!

Nu ska jag i varje fall ta och sätta fart med mina stakar, sätta fart på kycklingen och sen måste jag ta en dusch och sen kanske jag kan slappa en stund :D

Gårdagen bestod av att försöka hålla Cooper lugn utan mat, promenad och vatten - gick bättre än väntat kan jag säga! Brad åkte iväg med honom vid 8 och kom hem igen vid 8.40 kl 9.30 åkte jag och jobbade! Grumpys verkade helt ok till att börja med, jag drog snabbt upp till King Soopers och hämtade medicin, kom tillbaks och Dorothy är på väg upp, hon har fått på sig kläder men sen trillar hon på ändan och trots mina förbud så fick jag ju hjälpt henne upp, löjlig regel när nån trillat på ändan som konstant drattar omkull ändå! Jag fick tagit hand om hennes natt potta och saker medans hon långsamt tog sig ut i köket...när hon väl kom dit ut så öppnar hon dörren för hundarna, varpå katten sticker och Bob börjar gorma som värsta sjömannen - Dorothy börjar såklart gråta! Jag fick satt henne på stolen och gett henne lite kaffe medans Bob rusar ut...Jag knallar ut efter honom sätter mig på huk och ser så klart Smooch rätt under trappen, fick lockat ut henne och lyfte upp henne och bar in henne! Bob undrade förundrat hur jag gjort och vad jag lockat med, jag sa jag behövde inte göra nåt speciellt, men antar du skriker lika mycket på katten som på oss alla andra - såklart hon inte vill komma till dig då ;) Smartass fick jag som svar :) Efter detta så fixade jag deras frukost och dammsög innan jag drog iväg! Snabbt som skjutton till affären och sen hem för skypedejt med Andreas!

Vi babblade på ett tag och planerade Andreas nästa visit hos oss - YEAY!!! Verkar som om han kommer i April och stannar i 2 veckor!! LYCKA!!!!!!!!!!!!!!

Sen efter det så var det dags att åka hämta lilla Cooper och kan väl säga att eftermiddagen bestod mest av att försöka hålla honom stilla :) Vi fick kolla på nån gammal film så vi alla låg/satt still. Sen kom Kish och jag fixade lite middag - Kassler o Ananas :)

Det var den dagen det, sov gjorde jag ju lite men annars har jag mest jagat Cooper och försökt hålla honom stilla...just nu ligger han ner i varje fall - får passa på att fixa lite nu helt enkelt :D

Ha en fin Lördag (kväll)









Men kasta till mig som du brukar göra :D


skit får väl leka med mig själv då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar