tisdag 12 november 2013

Tisdag Morgonpromenad avklarad och båda kopparna kaffe...

har slunkit ner :) Klockan är 7.30 - ganska skönt att komma ut tidigt så man har kvar lite tid här hemma innan man måste iväg igen...

Fast idag är det bara matlagning - en ganska lugn matlagningsdag dessutom :) Bara Cabbage Rolls, när jag läser receptet nu så inser jag att det mer eller mindre är Kåldolmar sen ska jag också göra en Sparris Sallad som faktiskt ser riktigt god ut :D Det är allt för dagen så jag hoppas jag kan vara hemma redan vid 4 snåret idag :) Hade vart skönt att komma iväg ut med hundarna innan det blir mörkt!!!

Igår vet i skjutton vad dom hade haft för sig på dagen, byrackorna, dom var båda helt slutkörda när jag kom hem - Ok vi tog en lång promenad på morgonen och dom har ju fått en hel del extra motion i helgen, men dom var helt utslagna!!! Jag kom hem vid fem och gav dom faktiskt middag först, sen la sig båda två och sov istället för att vilja gå ut - Ja ja :) Dom sov bredvid mig på soffan hela kvällen - jag hade Greys Anatomy orgie - 3 avsnitt på raken :D Vi gick upp o la oss vid 11 och dom sov gott hela natten fram till fyra i morse...då tyckte Cooper det var dags att gå upp ;) Jag lyckades få honom att lägga sig ner bredvid mig och Bode i sängen i en dryg timme, sen gick det bara inte längre! Jag gick upp matade odjuren och tog en kopp kaffe, sen drog jag på mig varma kläder och gick iväg på promenad i soluppgången - vi var ute i ca 45 minuter så en helt ok prommis för dom! Idag får dom en på kvällen också vare sig dom vill eller inte :D

Annars igår så kom jag till Jerry, vi åt lunch ihop sen skulle jag ringa in några recept för honom, satt i telefon kö i 30 minuter innan jag tog bilen och åkte ner istället - tog mig 20 minuter tur och retur med medicinerna klara :) Sicket skitställe till apotek!!! Dom är jättetrevliga där men jäklar va slöa dom är via telefon! Kom tillbaks och jag inventerade hans dialys saker och ringde sen till Baxter och beställde månadens laddning! Jag tog hand om skräpet och sorterade lite i medicinrummet när jag ändå höll på. Vi lagade mat efter det, kyckling gryta med Dumplings - degknyten? Var visst väldigt gott så det kan man ju göra igen :) Kom iväg från Jerry vid 16.45 redan så det var ju perfekt!

Japp kom som sagt var hem och sen hände det inte mycket mer :D

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för dagen och äta lite frukost!







Så här såg det ut när vi gick hemifrån....
 
 
 


Så här när vi kom hem igen....


Bode vill slappa Cooper vill leka....


Ha en fin Tisdag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar