torsdag 7 november 2013

Torsdag och jag är ledig....

eller ja...i och med att jag är ledig så måste jag snart iväg till veterinären och lämna bajsprover och ge Cooper sin sista Booster Shot för valpar! Förhoppningsvis är alla parasiter döda och inga mer piller - vi får väl se :) Min veterinär låter en inte boka tid så det kan vara allt från 30 minuter till 2 timmar i väntrummet!!! Jag måste ju vara hemma och finklädd kl 10.50 då vi ska in till Denver och The Capitol för Farfars Medalj Ceremoni - det är ju därför jag är ledig :D  Känns lite stressigt, dom öppnar inte förrän 8 och kl 8 är det alltid kö, så jag tänker mig att åka vid 8.30 - får liksom vara finklädd och redo bara för säkerhets skull, så nu dricker jag mitt kaffe och skriver här, sen blir det dusch, frukost och hitta några snygga kläder?!?!  Och iväg till veterinären...kanske min smyg lesbiska veterinär är snäll idag då ;) Jo jag var helt övertygad om att hon var gay och sen säger hon att hon och hennes man?!?! WTF!!! Inte konstig hon är bitter och sur ibland, när hon smyger med nåt så livs viktigt :) Fast idag är det ju Cooper hon ska träffa och hon gillar uppenbarligen honom ( tycker inte om Bode, tror han är för stor och för mycket "människa" för henne ) så det ska nog gå bra :D

Efter ceremonin i The Capitol så ska vi festa vidare med en sen lunch på Gala Gardens - kommer vara mätt i en vecka...deras Chicken Fried steak....mmmmmm

Gårdagen var fullproppad...Åkte hemifrån 9.20 kom hem 17.30 - Började med Grumpy´s som var Grumpy såklart :) Fixade frukost och satte på kaffe till dom, sen drog jag iväg till King Soopers och tillbaks hem, fick in Dorothy i Duschen och städade undan och bäddade sängen under tiden - sen hjälpte jag Dorothy ut ur duschen, fick dra upp hennes ben över badkars kanten, hon kan inte få upp dom själv... Fick hjälpt henne på med strumpor och byxor, resten fixade hon själv! Sen var det snabba ryck iväg till Jerry - åkte och hämtade upp lunch, japp McDonalds såklart! Sen drog vi iväg till Rock Creek för hans spruta i ögat...usch! Jag sprang upp till Diabetes avdelningen medans han var inne, för han kom på efter 2 dagar att han nog ville ha en förstorings mojäng till sina sprutor i varje fall! Det hade dom ju såklart inte där utan det får vi åka och handla på ett apotek! Vi åkte hemåt igen, middagen hade jag satt igång innan vi åkte så den puttrade på - men jag fixade en bär Cobbler ( Typ en smulpaj ) och tog hand om skräpet - sen var det dags att åka hem!

Idag blir det som sagt var "bara" Veterinären och Farfar dag! Hoppas jag får tagit massa fina bilder på farfar när han får sin medalj :)

Det är då fasen vad tiden går fort när man måste iväg också...klockan är redan 7.30 och jag har druckit mina två koppar kaffe - får sätta fart här känner jag

Ni får ha en fin Torsdag (kväll) hörs imorgon!

När jag var hos Dr G i Tisdags så väntade en liten present - till hundarna :D Så gulligt av henne!





Dom roade sig kungligt med dessa :D

God morgon :)

Har ni sett - jag fick gula paprikor också :D:D:D:D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar