onsdag 13 november 2013

Onsdag och det ska visst bli sommar igen idag....

Det märktes inte på vår promenad :D Kallt men vackert och soligt...försökte få en bild över de rosa bergen som man ser från vår "park" men det var lite svårt med två hundar men ni kanske kan se på bilderna nedan??! Ska visst bli närmre 20 grader idag det var 3 minus när jag gick ut på promenad! Idag blir en lång dag för hundarna själva så jag tog en extra promenad, 1 timme runt området - borde hålla dom ok tills jag kommer hem! Ska försöka komma iväg tidigt från Jerry igen, men vi får väl se!

Idag är det först dags för Grumpy´s, antar jag ska hinna fixa frukost, åka o handla och hjälpa Dorothy med duschen på mina två timmar...Sen är det direkt till Jerry, med ett stopp på McDonalds på vägen - vi ska iväg till hans Njurläkare så lite bråttom, perfekt med en maccedonken, kanske inte så nyttigt men men...Jag har hittat några saker som inte känns så illa så det är ok! Att slippa stressa, känns mer hälsovänligt än att tänka på vart man äter ibland :) Förutom njurläkaren så ska jag fixa skräpet och laga middag och säkert hinna till affären också :) Sen blir det hem och ut med hundarna och äta nåt själv! Vet inte vad jag ska glo på, på tv ikväll, mina CSI är slut och Greys Anatomy också...nya avsnitt idag och imorgon dock så fredagskvällen är räddad :D Fredagen blir rätt bra, svärföräldrarna kommer och plockar upp hundarna på eftermiddagen, tar dom på promenad och sen bjuder dom mig på middag :D Skönt att bara kunna komma hem på fredagar!

Gårdagen var en lugn dag - jag åkte till Dr G och satte igång med "kåldolmarna" tog nån timme att förbereda sen skulle dom in i ugnen i 2 timmar - gjorde en sparris sallad efter det, grillade dom på spisen :) När klockan var halv fyra så var jag klar med allt, bara kåldolmarna som skulle bli klara - så jag skickade ett sms till Dr G och frågade om hon var på väg hem - Stäng av ugnen så blir dom nog perfekta när jag kommer hem om en timme var svaret - så klockan fyra var jag hemma! Tog en 45 minuters promenad med hundarna i dagsljus!!! Sen pratade jag med Kathy och fick info om Rog´s ögon operation nr 2...den hade gått bra! Åt lite middag och sen blev det lek med hundar innan 3 avsnitt av CSI :D Somnade på soffan när jag skulle kolla på 22 nyheterna och vaknade vid halv tolv först :) Gick upp o la mig och sov gott tills Cooper väckte mig 4...lyckades få honom att lägga sig en stund till så vi gick inte upp förrän närmre 6 idag :D

Nu måste jag sätta fart, duscha och äta frukost innan avfärd! NI får ha en fin Onsdag (kväll) Själv koncentrerar jag mig på att bara ha denna dagen överstökad så jag kan få kväll :D

Min röda Jalapeno, enligt min goda vän Poya så får jag passa mig då den nog är en aning stark!!! :)




Bode snodde min toffel från min fot igår...vissa tror dom kan bete sig som valpar igen ;)



Vårt sista träd med löv kvar på baksidan :)


Vår Park




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar