tisdag 5 november 2013

Tisdag och idag är det bara matlagning...

och så länge nya tjejen inte slutar med en gång eller får sparken ;) Så är det nog så här det blir framöver - Både och känsla! Det har vart kul att vara på kontoret på tisdagar - men stressnivån sjunker med ett antal % så får nog säga mer positivt än negativt trots allt :D

Blir en ganska lugn dag idag också tror jag, ska "bara" göra Svenska Köttbullar med potatismos, spagettisquash gratäng, Coleslaw och en Cobb Sallad och nån form av efterrätt, får se vad dom har hemma :D

Igår så kom farfar hit för att få sin biljett till Aunt Sherry och Thanksgiving bokad - vi fikade och pratade ett bra tag - Han är ju lite nervös inför medalj historien på Torsdag - så han verkar mest glad över att det ska vara över :D Vi ska ju som sagt var till Denver Capitol för denna ceremoni, Farfar och 4 andra ska få medalj från Franska staten för deras medverkan i fritagandet av Frankrike under WW2 - kul! Vi blir 12 personer som kommer och bevittnar farfars del, vet inte hur många dom andra har?! Antar vi blir max 100 - Farfar berättade igår att Mayor Hancock och Guvernör Hickenlooper är inbjudna och kanske kommer :) Spännande värre - ska ta massa bilder :D Det blir en Lunch bjudning på Gala Gardens efteråt också...har tagit ledigt...fast igår så frågade Jerry om jag kunde köra honom till Rock Creek på morgonen - skit! Naturligtvis så sa jag: Ja men om du inte hittar nån annan som kan köra dig så får jag ju lösa det - men jag måste vara hemma i huset kl 11 för då åker vi till Denver :)

Efter farfar åkte så satte jag igång med Crockpot middagen - Salisbury Steaks...sen var det liksom dags att åka till Jerry!

Jerry var lite sen så jag åkte och hämtade upp lunch till honom medans han gjorde sig redo, sen drog vi iväg till Lafayette och Rock Creek igen...kom dit vid 2 och Jerry kom in ganska omgående - igår var det Diabetes läkaren...en timme senare så var han klar, vi gick och tog en Lemonad på Subway innan vi åkte hemåt igen! Jerry va helt slut så han gick och satte sig i fåtöljen med sin infekterade fot högt - medans jag lagade middag - jag gick vid 5 och då sov han fortfarande! Kyckling, ananas med grönsaker och ris stod och höll sig varm i ugnen!

Åkte hem och ser att huset är helt mörkt - va fan Ingen Brad hemma, hundarna kommer ju vara helt galna - och japp, det var dom! Brad hade vart iväg i Boulder med massa elever för en tävling och bussen hade fått stopp, så dom kom inte tillbaks till skolan förrän 17.15 - Så det var bara att snöra på mig skor och varma kläder och ta hundarna på deras promenad, i mörkret :) Var hemma vid 18 igen och då hade Brad precis kommit hem :) Ja ja, lika bra o vänja mig, i nästa vecka blir det både morgon och eftermiddags promenader varje dag då Brad är bortrest hela veckan! Om allt blir som vanligt så borde jag först o främst bli sjuk och sen borde vi bli insnöade i ordentlig snöstorm eller eventuellt regnoväder :D Slår aldrig fel ;)

På tal om snö så skulle det kommit snö här i natt, men ingenting ännu - ser snöigt ut där ute dock så kommer kanske :D

Nä nu ska jag sätta lite fart, tänkte hinna med att sätta mig med en första agenda för familjens ankomst och sätta igång middagen, innan hundarna vaknar till liv igen och vill bli aktiverade :D Behöver åka vid 11.30 idag till Dr G ...

Ni får ha en härlig Tisdag (kväll)



Då var alla löven borta från grannens träd också...Är det vinter då???

Ser ju as trist ute nu ju....GE MIG SNÖÖÖÖ!!!!!!!!

Vårt träd på framsidan håller sig fortfarande rätt fint, tack o lov :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar