fredag 8 november 2013

Fredag :)

Japp en lång dag men det är ändå Fredag :D

Dags för Grumpy´s och sen Jerry såklart - hundarna är totalt galna idag också...vet I fasen vad det är med dom! Bode pucklade på Cooper så han fick en blåtira - så jag gick ut och kastade Frisbee och det gick ju bra tills den hamnade hos grannen....Nu sitter Bode och skäller på mig medans Cooper ligger o försöker sova :D Ombytta roller! Lugnar dom inte ner sig så kanske Copper får ha en dag i kenneln igen...

Ok fick gå ut och kasta boll också, nu verkar dom lugnat sig något :)

Gårdagen var en bra dag! Började med att ta Cooper till Veterinären, eller ja Bode följde med han också, gick ju inte att åka utan honom inte...fast han stannade i bilen medans vi gick in! Det var mer eller mindre tomt!!!! Så vi var klara på 35 minuter - halleluja!! Båda hundarna är fria från parasiter nu, så det var ju bra! Sen fick Cooper sin Booster Shot, vad det nu innebär plus att jag bokade in honom för sin kastrering!!! Det måste man liksom göra här så inte mycket att be för, bättre få det gjort tidigt! Så den 29:e så får Brad, som är ledig, ta med honom in :) Glad jag slipper usch!

Vi åkte tillbaks hem och jag fixade i ordning mig en aning, innan det var dags att åka in till Denver och The Capitol - Farfar skulle få sin medalj! Stort!

Det var 6 gamla snubbar som fick den franska hedersmedaljen - Det var en ganska så trevlig ceremoni, där dom berättade om var och en och deras liv innan dom fick sin medalj :) Häftigt att vara i den gamla Supreme Court salen - har vart i the Capitol förut men aldrig fått gå in där! Lite speciellt!

Vi åkte därifrån till Gala Gardens för en sen lunch med alla - japp jag är fortfarande mätt :D Vi kom väl därifrån vid fyra tiden så blev en heldag ändå! Vi kom hem och tog hundarna på promenad sen var vi lite konfunderade över vad vi skulle göra, vanligtvis fixar man ju middag, äter, tittar lite på tv sen somnar man! Brad hade inga problem med att somna så vid 8 sov han gott på soffan :) Han gick och la sig i sängen innan nio!! Så idag lär han ju vara jätte pigg, eller hur?!?! Själv kollade jag på nyheter och mer nyheter....Det var nämligen en kameraman från 9News där och dom intervjuade farfar...men det var inte med igår i varje fall - tror det kommer i samband med Veterans Day på måndag :) Japp Veterans Day...Brad är ledig, det är inte jag - men han åker iväg vid 12 tiden på förmiddagen till Flygplatsen - Salt Lake City - han ska få mysa med svägerskorna med söner innan han checkar in på hotellet på kvällen...sen har han konferens i två dagar innan han flyger vidare till Phoenix för Deca tävlingar fram tills på Söndagen...så han är borta i en hel vecka - Räknar iskallt med att förkylningen jag har på gång lär bryta ut tills dess och att vår första ordentliga snöstorm kommer bara för han är borta, slår aldrig fel :D  Så nästa vecka lär bli ett äventyr, skotta snö och promenera två galna hundar i snödrivor!!!

I helgen har vi fullt upp också! Imorgon efter promenad med hundarna så blir det familjefrukost med Sherry o Dave och farfar såklart, vi måste också förbi Kohls och betala en räkning och starta en ny ;) På söndag så får vi gå upp tidigt och packa in hundar mm i bilen och iväg till Westminster för ett 5 km race / walk för Familjen Hickok - racet börjar 9 och vi behöver vara på plats strax efter 8 - TEAM SWEA har nära 30 deltagare så detta ska bli riktigt kul och känns så viktigt! Vi svenskar håller ihop när det gäller - underbart att se denna sammanhållning! Låter lite krasst men kanske Dustins olycka hjälper SWEA att få tillbaks mer sammanhållning och lagkänsla - tycker det saknats lite :)

Japp sen är det football hela dagen och så var det måndag igen! Jösses!

Ja ja, nu ska jag sätta fart här, måste duscha (fy vad jobbigt ;)  ) äta ordentlig frukost, för jag ska åka direkt till affären för Jerry, efter Grumpy´s då vi måste iväg till Davita ganska omgående! Tror jag ska köra Granola bars till lunch idag...känner mig fortfarande helt uppkörd efter lunchen igår :D

Ni får ha en fantastisk Fredag (kväll) här kommer mängder av bilder från igår m.m. :D

 








 



 



 




Denna pyttelilla gubben var den enda som höll tal efteråt, han var ju jättesöt :D



Thanks Indaians For sharing day is coming up :D  






Uncle Don och Brightons Mayor Mclean gratulerar farfar :)

Kan ju säga att Farfar var den Yngsta 90 åringen på plats :)

Och den vackra soluppgången idag - rena rama sommaren ska det bli idag - ca 20 grader :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar