lördag 23 november 2013

Överlevde Fredagen :)

Dagen igår var inte rolig alls - stressad var jag hela dagen...kom hem närmre 11.30 från Grumpy´s och 12.10 fick jag slängt mig iväg till Jerry, alltså blev lunchen för dagen mer eller mindre ingenting då jag snabbt fick packat ner allt som skulle till marknaden...Kl 16.50 drog jag iväg från Jerry till Kyrkan, kom fram 17.50 och då hade dom redan beställt pizzorna - alla med ost såklart! Själv var jag utsvulten och fick äta mig mätt på chips och morötter! Humöret var ju sådär innan och blev definitivt inte bättre av att vara hungrig :) Men jag överlevde - funderade på att stanna på vägen hem och köpa nåt...men jag har ju en defekt...Äter jag riktig mat för sent så kan jag inte sova sen! Så jag sket i det...hungern släppte liksom, så jag åkte direkt hem och åt en brödbit med smör och drack 2 öl :) Vi kom iväg tidigare än tänkt så jag var faktiskt hemma innan 21 :D

Dom var ju så gott som klara när jag kom, en av tjejerna berättade att hon tyckt dom kunde stoppat mig från att köra hela vägen, men det hade inte vart poppis - med tanke på min dag och att det inte fanns mat till mig så hade det väl vart ett förträffligt sätt att göra mig på gott humör :) Med tanke på att jag ska spendera hela dagen där idag så hade det ju inte vart hela världen heller! Men men...

Ja ja, jag var där i ett par timmar, satte upp en stjärna och dekorerade lite, la ut papper på borden ja det var väl det som var kvar att göras...

Grunpy´s : Jo Dorothy sov som en stock när jag kom, Bob hade kommit ihåg att lämna dörren öppen så jag knallade in, satte på kaffe, gick och städade Bobs badrum, sen vaknade Dorothy och jag fick upp henne ur sängen och på med kläder, tömt hennes "potta" och fixade frukost till henne! Medans hon åt så städade jag hennes badrum och sen satt vi och pratade tills Bob kom hem från doktorn - han hade så ont i ryggen så han grät - jag fick snabbt fixat lite mat till honom så han kunde ta en smärtstillande, smörjde hans rygg med nån smärtstillande salva och sen fick jag snabbt åkt därifrån! Hem och slängde in allt i bilen, åt en halv portion med rester och sen iväg till Jerry!
Jerry: Jo han behövde till frisören och vi behövde plocka upp hans förstoringsglas för insulin sprutorna, så jag släppte av honom hos frissan, drog vidare till apoteket (där dom numera känner mig vid namn ) åkte tillbaks till frissan där han var mer eller mindre klar...därifrån åkte vi till King Soopers, där han fyllde på sitt kort så jag kunde åka o handla senare! Vi åkte hem och lekte med hans nya förstoringsglas, sen skrev vi en massiv shopping lista, kl 15 åkte jag till Kings och sprang väl igenom affären egentligen :D Tur man vet vart allt finns...Kom tillbaks strax efter 4 och då var Susan hemma - gud va skönt då kanske jag kan smita tidigare tänkte jag...men hon var änna snacksalig så... :D Vi pratade på och till slut så frågar jag...Är det ok om jag tar Onsdag eftermiddag ledigt? Vi måste åka o handla möbler o få ordning på källaren, maken håller på att gå upp i atomer - Ja men absolut, inga problem :) Huh! Trevligt! Så sa dom också att...jo men om det inte är så att nåt dyker upp så kan du väl ta fredagen också :D Jösses sicken lyx! Så nu behöver jag bara jobba Grumpy´s på mornarna onsdag och Fredag i nästa vecka :D Så min vecka nu...Måndag Seniorcenter och Jerry, Tisdag - LEDIG, Onsdag 10-12 Grumpy´s, Torsdag - LEDIG, Fredag 10-12 Grumpys :D Ska bli såååå skönt med lite extra tid, behöver klippa mig och fixat här hemma!

Nä nu måste jag åka om mindre än en timma så får hoppa i duschen! Ni får ha en härlig Lördag ( jag ska njuta när den är över )

Så här såg det ut när jag kom hem igår, maken sover gott i hörnet också :)

Cooper var trött o GOSIG?!?!?! WOW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar