onsdag 6 november 2013

Onsdag, kallt och klart idag :)

Känns verkligen som vinter nu...nästan alla löven har trillat av träden och de kalla mornarna är här! Det enda problemet med vinter för mig är att jag fortfarande är Svensk ner i benmärgen och jag är TRÖTTTTTT - vill gå i ide som man brukar liksom :D Fördelen med detta är ju att jag och Brad är på ungefär samma nivå nu - vi sover båda på soffan när klockan är typ Nio ;)

Igår så jobbade jag bara hos Dr G - vilket var väldigt skönt och jag kunde ta det lugnt med matlagandet, kom därifrån vid 18 så 6 timmar blev det - men då är jag ju ledig imorgon och fick fixa lite extra mat :) Hädanefter tror jag att jag kommer att jobba ca 12.30 - 17 om det inte är nåt speciellt då...Så hade det inte varit för mina extra skift hos Grumpy´s så hade jag nästan haft normal schema med samma tider varje dag :D Hade vart skönt...

Igår så var jag så smart att jag glömde min receptbok hemma, med mosters köttbullar i :O Katastrof - jag kom ju ihåg nästan allt men mängden grädde och vatten var helt bortblåst, tack o lov för Fejsbok så jag snabbt kunde få mamma att ringa moster och få detaljerna :D TACK!! Inte för det spelar så stor roll när man gör glutenfria köttbullar - det blir liksom inte bullar hur jag än försöker - så nu har vi döpt om dom till Swedish Flat meatballs - smakar ju lika gott som dom ska men ser ju inte lika snygga ut :) Igår provade jag med glutenfria Havregryn istället för glutenfria brödsmulor - ett tips jag hittade online - men nä det gjorde inte mycket skillnad!!! Men men, dom blev goda så inte mycket att fundera över! Jag gjorde dessutom potatismos till, bakade nåt dessert bröd, en spagettisquash gratäng, en Coleslaw med hemmagjord majonnäs och en Cobb Sallad med massa extra Bacon, räkor och hemmagjord Avokado dressing - Den måste jag göra hemma, dressingen alltså - jösses vad god den var! Dessutom blev majonnäsen helt fantastiskt god - så nu får det bli hemmagjort här hos oss också :D Man blir lite inspirerad ibland - hemska tanke, ska jag gå o bli en sån där nu??!! VIK HÄDAN HÄLSOFREAKS - NI SKA INTE FÅ MIG :D

Igår var också första gången jag lämnade Cooper ute ur sin Kennel när jag gick!!! Linnéa tipsade mig om Vitpeppar där man ville hålla honom borta och vet inte om det var det eller att han bara var redo - men inget var förstört här hemma och Cooper var trött som en normal hund på kvällen :D Wohoooooo....Ska prova idag också och idag blir dom själva mycket längre - eldprov!!! Jag går hemifrån kl 9.30 och Brad kanske är hemma vid 16-16.30 - Mer vitpeppar får det bli!

Jeannete skrev om Dustins framsteg igår och det svider att höra om en 16 åring som fått en massiv skada på frontalloben - det är ju lite samma som Grumpy Bob - aggressiv och fula ord symptom - fast i Dustins fall så ska väl detta gå över - Bob lär nog vara ilsken och bedrövlig tills han lägger av! Måste vara så jobbigt som förälder att bevittna det hela och jag känner verkligen med familjen!!! Men det är sååå härligt att läsa om Dustins framsteg, igår stod han upp och han pratar, till och med Svenska!!! :D Fantastiskt!

Nu ska jag ta ut det sista skräpet, gå och duscha och göra mig redo för Grumpy Bob och Dorothy och sen Jerry dag...Fullt ös

Ha en fin Onsdag (kväll)


Vet man inte vart de här två håller hus så är det bara att böja sig ner och titta under altan :D

Eller i nån av krukorna...

God Morgon :)  






2 kommentarer: