torsdag 14 november 2013

Torsdag - snart helg :D

Halleluja :D Jag är änna trött på detta gräsänkling med 2 hundar när man jobbar liv :D Försöker ta långa promenader på morgonen så dom bara behöver en kort när jag kommer hem ( det är inte kul att gå i mörkret ) -  men nä, om dom måste vara på koppel så hjälper det inte ett skit :D Så idag bestämde jag mig för att åka tidigt och till Government building, så dom kunde springa lösa lite! Detta brukar ju vara en tillräcklig promenad för en hel dag, vi får väl se ikväll! Det var en massa bilar på parkeringen och folk i rörelse så vi fick ta den något längre, men tråkigare vägen...inga kaniner att jaga! Vi promenerade i ca 40-45 minuter, det blev ca 2.2 miles (3,5 km)  enligt run keeper och vi gick fort :D Slog mitt rekord på hastighet med hundarna i släptåg - dom ska ju stanna och nosa överallt ) 18,5 minuter / mile (1,6 km )  Helt ok morgon motion :D Ska börja använda Runkeeper mer - även om jag bara promenerar, kul att hålla kollen! För hoppningsvis så håller sig hundarna trötta idag då jag inte har en aning om när jag kommer hem! Kan bli 5 eller 7...beror helt och hållet på hur allt går! Just nu ligger den ena i sin stol och den andra på soffan - Cooper gillar att kolla nyheterna, intellektuell liten skit ;) Igår var dom båda helt galna när vi kom hem efter promenad så definitivt ett bättre tecken!!!

Annars idag så ska jag försöka ta det lite lugnt innan jag måste iväg, känner en begynnande förkylning - men verkar ha lyckats hålla den på avstånd, hittills ! Ska bara tömma diskmaskinen och stoppa i alla smutsiga grejer där i...( inte så många då jag enbart äter rester )

Jo så lever jag när maken är borta - lämnar disk i diskhon!!! Känns busigt - kolla här :D

Vad gör ni för busigt när Er partner är bortrest????
Jag har inte bäddat sängen heller sen i måndags!!!!! Jag är lite besviken på mig själv denna gång dock - inte en godisbit har jag mölat i mig!!!???!! Va fasen?! Det får jag ta igen ikväll eller imorgon :)

Gårdagen... var lååång och tröttsam! Började med Grumpy´s - Dorothy låg fortfarande i sängen när jag kom och Bob var om möjligt grinigare än vanligt! Han hade jätteont i sin hand och i sitt knä, vägrade äta och när jag väl fick övertalat honom till att ta lite smärtstillande så la han sig på sängen och grät tills han somnade - hua! Jag fixade frukost till Dorothy och dammade lite - sen vaknade Bob och mådde mycket bättre! Då var det dags för Dorothy´s dusch - när jag hjälpt henne på med kläder så var det dags att åka vidare till Jerry...

För att sammanfatta hans humör - Email i morse från hans fru: I am sorry you had to deal with a crabby patty yesterday - it is the way I have been living for 35 years and it just never changes.  Don't let it bother you

Japp han var inte nån charmknutt igår, men absolut ingen fara :) Jag hade med mig lunch till honom och vi åt - efter vi ätit så fick jag lyfta bort en glasskiva från deras matbord, då han spillt kaffe som av någon anledning hamnat under glasskivan?! Stor och tung glasskiva! Jag fick tvätta golvet också - sen drog vi iväg till Njurläkaren där det gick rätt smidigt för en gång skull...sen åkte vi hem och klockan var efter fyra redan - Så fick frågat: Vill du jag ska fixa middagen eller åka till Wahlgreens? Jag hinner inte båda!?! Han valde till slut Wahlgreens, måttligt irriterad! Jag skulle handla en hudlotion och ett Sympati kort ( hans svärsons mamma gick bort i förra veckan ) Kom tillbaks vid 16.40 och inser att jag plockat fel kuvert till kortet - Du får åka tillbaks! Japp eller njae jag fuskade och åkte till Dollar Tree som bara är några minuter bort - köpte 2 kort till mig själv för 1 dollar och gav honom ett av kuverten :D Värt att slippa åka in till Brighton kan jag ju säga! Fast det berättade jag ju inte för honom såklart! Kom tillbaks till huset och då var klockan 17.05 så jag bara lämnade av hans kuvert och drog! Väl hemma var hundarna galna...det var ju långt efter middagsdags så jag bestämde mig för att ge dom middag först och se om dom kanske inte ville gå på promenad - det ville dom eller åtminstone Bode ville, Cooper var helt ok med att stanna hemma men, klockan sju fick jag ta dom på en 25 minutare runt skolan - det räckte! Min middag åt jag vid 8 - tur man har rester som räcker veckan ut ;)

Vi spenderade resten av kvällen framför Restaurant Impossible - vi somnade alla tre på soffan och vaknade först vid 23 :)

Klockan 6.20 var vi iväg hemifrån i morse och nu är snart klockan 9...tiden bara rusar! Nu ska jag äta lite frukost och sen fixa ett SWEA mass mail - :)

Ni får ha en riktigt fin Torsdag (kväll)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar