onsdag 27 november 2013

Onsdag - Bara Grumpy´s sen IKEA....

Ja Ikea är ju inte mitt favoritställe att åka till men det är kul med sakerna, vi ska försöka komma iväg så vi hinner därifrån innan rusningstrafiken - eventuellt är den ju dock lite lugnare med tanke på att det är Thanks giving imorgon och människor redan åkt iväg!  Håller tummarna - Black Friday ( GALEN SHOPPING dagen efter T.G, börjar vid midnatt, har ju inte börjat heller, hoppas jag...)

Innan dess ska jag till Grumpy´s och med bilen till Emissions test - sen hem slänga i mig lite lunch och sen drar vi! När vi ändå är på IKEA så ska jag passa på att köpa sill och Prinskorv - Köttbullar ska jag göra i mega lass i helgen! Jag ska kolla på en Julstjärna eller 3 också :) Detta vet såklart inte Brad ännu, men är vi ändå där liksom ;)

Så Cooper väckte mig 5.20 idag - det vara bara att gå upp! Dom fick frukost och sen gick Bode o la sig uppe hos Brad...det gjorde inte Cooper, han tyckte vi skulle leka och det har vi gjort hela morgonen! Kastade boll ute i mörkret, sen Frisbee och jag vet inte allt! Jag plockade upp hundbajs och gick ut med skräpet, allt innan kl var 6.45 - Brad kom precis upp mer eller mindre :) Nu ska han ta hundarna på lång promenad medans jag gör mig redo för jobb!

Jag begriper inte hur vi ska lyckas hålla Cooper ifrån mat och annat innan vi kan ta honom till veterinären på Fredag - vi kan ju inte vara där förrän kl 8 och man är glad när han tar sovmorgon till kl 5.30 liksom - mat vill han ju ha med en gång och det får han ju inte...inte ens vatten får han dricka! Stackars liten....

Gårdagens lediga dag var väldigt stressig :D Jag hittade till slut mitt körkort i en ficka...sen var jag sen så fick kasta mig in i en dusch och åka iväg i racerfart till frissan - kom i tid i varje fall :) Var där till klockan var nästan 11 och drog vidare till svärföräldrarna som hade lite fika redo för mig...åkte därifrån till Petsmart och köpte hundmat - Rolig inflik: Så jag köpte två stycken 30 LB säckar med hundmat, alltså ca 14 kg styck...tänkte inte på att ta med en vagn så jag kånkade upp dessa samtidigt till kassan...killen frågade om jag hittade allt jag letade efter, japp jag bara önskar jag hade tagit en vagn på vägen in, lite otympligt :) Varpå han ropar på en snubbe och säger Kan du hämta en vagn till kunden - japp - så kommer han och så tittar han på mig o säger: Did You carry those two up here at the same time? Yeaaaaa...?? Man I wouldn´t want to mess with You :) Jag tänkte bara...är folk så veka här att man inte kan bära 30 kg en kort sträcka utan att det blir imponerande? Uppenbarligen!

I vilket fall som helst så drog jag därifrån till Total Beverage, var tvungen att inhandla glögg virke och då blev det ju ett gäng öl samtidigt såklart! Kom på när jag är i affären...skit, jag har ju planerat en skypeträff emd Fredrik!!! Så fick avslutat handlandet snabbt och iväg med ett meddelande - Är du vaken fortfarande? Jag är snart hemma! Fick kört rally hem och fått igång datorn - sen pratade vi i en o en halv timme :) Nån lunch åt jag inte, men drack två öl så mer eller mindre lunch :) Efter det fick jag slängt på mig kläder och tagit hundarna på promenad - sen snabbt hem och fejkstädat och satte igång med middagen - vi körde tidig thanks giving middag med svärföräldrarna - Mexikansk Lasagne :D Klockan 8 var dom härifrån och vi slängde oss på soffan och såg två avsnitt av The Mentalist - eller jag såg två, Brad somnade 10 minuter in i del två :) Jag kollade lite nyheter efteråt och gick o la mig, Brad sov gott på soffan ett bra tag till :D

Nu ska jag gå och duscha o äta frukost sen är det dags att ge sig iväg, hoppas grumpy´s är glada idag - inte på humör för tårar och självömkan idag - PMS!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni får ha en fin Onsdag (kväll) Jag ser fram emot att shoppa källarmöbler så jag kan låtsas det är ett fint gästrum :D




Före....

 
Efter - sicken skillnad, tycker ni inte?! Va ? Nä??? Nu förstår jag inte det kostade ju fasen 95 dollar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar