torsdag 28 november 2013

HAPPY THANKS INDIANS FOR SHARING DAY :D

Japp det är så det är - men god mat kan man ju få i varje fall! Vi har blivit inbjudna till Judy Morgan och ska spendera dagen med Kris o Charlotte och resten av Morgan klanen! Trevligt! Tyvärr kan vi inte ta med hundarna då Cody just opererats och har en tratt på huvudet, en sån som Cooper kommer ha imorgon...Hur fasen morgondagen ska gå vet i skjutton! Cooper vaknade 5 i morse, kl 5.20 hade jag inget annat val än att gå upp - naturligtvis så går ju Bode också upp då - han vill ju hämta tidningen och få sin treat och frukost innan han går o lägger sig igen :D Cooper han vill leka i en timme och sen gå o lägga sig igen! Imorgon får Cooper varken äta eller dricka och vi kan inte ta honom till veterinären förrän 8 - jag tror jag är problemet, eftersom när jag vaknar så vaknar jag och kan inte somna om...Brad sover ju gott fortfarande :) Kanske istället för att knocka Cooper med piller så kanske vi får knocka mig :) Fast jag måste ju jobba så kanske inte den bästa idén ändå ;)

I morse så gick vi upp och jag öppnade dörren för hundarna att springa ut och hämta tidningen, ja Bode hämtar då medans Cooper assisterar - Idag hade vi nåt djur på framsidan...jag vill säga att det var en kanin men det kändes som det var en aning större - och inte en katt...hmmmm Räv kanske?? I vilket fall som helst så sticker både Bode och Cooper som raketer efter och rätt över gatan - jäkla tur det var så tidigt!!!!! Inga halsband hade dom på sig, så hade jag inte vart nyvaken så hade jag nog fått lite panik! Dom kom ju tillbaks lika fort men fasen!!! Så morgon motion nr 1 är avklarad ;) Bode bar in tidningen och dom fick sina godsaker, sen ut och sen ska det ju vara frukost - det går inte att ändra på detta...Efter dom ätit så knallar Bode snabbt upp och lägger sig bredvid Brad medans Cooper vill jaga bollar - inne och ute i mörkret, efter en timme av detta så tycker han det är dags att ta en liten lur så nu ligger han på sin säng nedanför Brad och Bode...skithund!

Jag har druckit mina två koppar kaffe och kollat nyheterna, skickat ut ett SWEA mail och ja det känns som man hunnit med en hel del när klockan är 7 på en helgdag!

Nu ska vi iväg på långpromenad när alla vaknat och sen hem och fräscha till oss innan det är dags att åka till Hudson och Judy´s :) Jag är chaufför idag så får ta med lite Ginger ale eller nåt ;) Charlotte är ju gravid så vi kan vara nyktra ihop! Jag ska ju jobba imorgon så lika bra att ta det lite vackert å andra sidan så kommer Linda o Mike med familj förbi efter deras Thanks Giving middag så kan ju ta igen det då :D

Gårdagen blev inte alls som tänkt! Jag åkte och jobbade hos Grumpy´s...gjorde frukost till båda sen åkte jag o Bob till ett King Soopers som var fullsmockat med folk - Bob var ju tvungen att åka med då han skulle ha Tippex - ja han vägrar tala om vad han gör med det - svaret när man frågar: Don´t ask so I don´t have to lie to You ?!?!?! Så jag antar han sniffar skiten eller nåt?! :D Jag har sagt till honom att han måste skriva en lapp till mig och lägga i ett kuvert med mitt namn på med förklaring :D Han har lovat att göra det, hoppas han kommer ihåg det ;) Efter vi var färdiga med shoppande och upphämtande av medicin så åkte vi hem till Dorothy - jag fick hjälpt henne in i duschen och lagade lite frukost till Bob under tiden, sen fick jag hjälpt henne ur duschen och på med kläder innan jag drog iväg! Men istället för att åka direkt hem så var jag tvungen till Emissions test - alltså typ besiktning! Kön var låååång så tog mig 1 timme totalt! På vägen hem var jag dessutom tvungen att åka förbi Grumpy´s doktor med ett papper dom glömt ge henne dagen innan! Så var inte hemma före 2 - IKEA??? NÄÄÄÄÄÄÄ!! Istället så slängde jag upp datorn och beställde allt online i varje fall :D Men istället för bäddsoffa så köpte jag en lyx luftsäng - en högre modell i Queen size och en bäddmadrass att lägga på detta från Walmart, jag beställde matta och gardiner o gardin "stänger" från IKEA och en Rums avdelare och rums värmare på Home Depot :D:D:D Det blev ingen elektrisk eldstad utan en infraröd värmare, med fjärrkontroll ....Japp så allt blir levererat för den simpla summan av $765.78 plus skatt :D

Brad spenderade dagen med att få igång tv´n i källaren, sen plockade vi ut alla julsaker ifrån krypgrunds källaren" sen började han rota uppe i kontoret ( ja ni vet där jag började organisera hans saker för typ 2 år sen??! ) Nu fick han helt plötsligt lite fart...man får inte vara stressad över saker :D Vi beställde pizza för hemleverans också :D Middagen klar! Perfekt!

Sen kollade vi lite Hockey på tv och sen sov vi gott på soffan...Det var den kvällen det!

Nu är det promenad och frukost som gäller sen ska jag vara tacksam över något hela dagen :D

Jag är rätt tacksam över att jag är morgonpigg i varje fall - bra början!

Ni får ha en fantastiskt fin Torsdag (kväll) Och Happy Thanks Giving önskar jag Er alla :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar