fredag 1 november 2013

Happy Friday - om den bara hade vart slut :D

Kollade såklart Facebook det första jag gjorde i morse, efter Jeannete uppdatering av nån form - och kolla sicken Lycka :D

Nov 1 Day six in hospital after the accident.
3.30 am. The nurses have been lowered your sleeping dose so now you are almost awake. Dustin,you are very combatly, you definitely do not like the tube in your throat, you have gag reflexes very often. Your eyes opens and closes, they seem a bit more aware of reality, your... head turns when I say your name. You have raised yourself several times with your core up from the bed, (shows your six pack is still there ;)  The nurses are joking they get quite a bit of a workout to keep you still. Your arms keep reaching towards the tube and they slam against the mattress in frustration, good thing they have put cushioned mittens on your hands. I'm standing next to you and try to calm you down. All this is a good sign, but it's hard to keep you calm so they give you a low sleeping dose so that you don't awake too fast. It's really important for you to stay calm. Oh, my baby, my songbird, you're coming back to us, and in a very feisty way, that's my Dustin! We just need to you take it easy and don't rush it baby. We have a long road ahead of us! We love you so, so much!

Jag blev så lycklig när jag läste detta, Jeannete kommer få tillbaks Dustin, så som han var, det är jag helt säker på nu, han tar efter sin mor :D

Gårdagen gick ganska smidigt - Åkte hemifrån kl 9.30 för att hämta upp Jerry och ta honom till läkaren...när jag kom dit så slänger han bilnyckeln till mig och säger att Susan kommer med...?! Jaha men hon kunde ju inte det var ju därför jag var tvungen att ta extra skiftet - ja ja :) Så jag tog alltså båda till läkaren...det gick bra, dom fick klippa bort lite skinn och lägga på nåt antibakteriellt och plåstra om...Körde hem dom igen och hoppade direkt in i min bil och åkte till affären - var tvungen att köpa ägg! Sen vidare till Dr G och matlagning deluxe! Igår gjorde jag, kycklingen som legat i marinad sen i tisdags, med grillade apelsiner och citroner, som skulle göras sås av...ja ja...pekannöt och kokos panerad Tilapia - potatis sallad, på sötpotatis och hemmagjord majonäs...den blev sådär hade ingen stavmixer...smakade ok men såg då inte ut som majonäs :D Och Asiatiskt blomkåls ris med massa saker i...den verkade faktiskt riktigt god, om det inte var för blomkålen då ;) Jag kom därifrån vid 17.30 så helt ok tid!

Kom hem och vi satte på hundarna deras Halloween kostymer ;) och gjorde oss redo för anstormning av ungar - det kom 4 omgångar det var allt - så massa godis kvar :) Men Bode och Cooper var ju ursöta i varje fall - deras kostymer är självlysande - syns inte så bra på bilderna nedan....Gud va löjlig jag är men det var askul ( Cooper gillade inte ha kläder på sig, Bode har inget emot det alls )

Idag är det fullt ös och jag har en monster huvudvärk, ingen bra kombination alls! Grumpy´s kl 10 sen direkt till Jerry, sen snabba ryck hem och ta hundarna på promenad och ge dom middag ( Brad har gymnastik tävlingar i skolan så han vet man inte när han kommer hem ) Sen är vi inbjudna på lite Pokerkväll hos Nick o Michelle, just nu känns det inte alls lockande, vi får se lite senare :)

Nu ska jag i varje fall sätta lite fart, äta nåt så jag kan ta mina monster piller för huvudvärken, japp alla treo är slut :( skit!

Ni får ha en fantastiskt Fredag (kväll)



 

 
Treat såklart :D

Längtar efter juldekorationerna nu när man ser ljus överallt :D


Grannen är Brandman och han fick brandbilar och ambulanser komma och roa ungarna, precis i våran korsning :) Trodde nåt hade hänt först...


Jo ibland kan han vara riktigt gosig, inte så ofta men ibland :D 




God morgon :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar