torsdag 31 oktober 2013

Torsdag, Lååång dag och det är HALLOWEEEEEEN!!!!!!!!!!!! :D

Japp...måste jobba extra skift innan matlagning - Jerry måste till doktorn och ingen annan kan ta honom så bara att göra :) Så istället för att börja 12.30 så börjar jag 10 ...bara hoppas att matlagningen går smidigt så jag kan åka hem vid 17 och inte 19 som händer ibland :D

Ja men det löser sig ju...Nästa vecka får jag en dag ledigt då Farfar ska få sin medalj på torsdagen ser fram emot det :D

Jag är trött känner jag och tempot kommer inte bli lugnare förrän nån gång i Januari :D Nu är det Julmarknaden med bakdag först på agendan...marknaden är den 23:e men det blir fullt upp fram tills dess - börjar med bakdag nu på lördag, sen måste det ju planeras och fixas, sättas upp och städas bort...sen kommer ju den där Thanksgiving dagen bara några dagar efter det...Tror väl vi bestämt att vara hemma men man vet aldrig :D  Sen några veckor där efter kommer hela klanen från Sverige - Längtar :D Massa som måste planeras dock - så får börja prioritera det! Och så var man ju smart och la till extra Grumpy timmar, fullt upp med Jerry och Dr G kockandet - puh! På toppen av det så åker Brad iväg på två konferenser en i Salt Lake och en i Phoenix så han flyger där i mellan utan att komma hem, så är borta i en hel vecka med start den 11:e November - så då är hundarna helt och hållet beroende av mig också - kan jag inte komma hem i hyfsad tid så måste jag be svärisarna om hjälp - usch!!!! Men men, det ska nog går bra - allt känns lite så där patetiskt att klaga över när man har vänner med riktiga problem....

Dustin verkar hela sig över förväntan bra, så håller alla tummar och tår för den trenden fortsätter!! Kommer bli en tuff period att komma tillbaks hur som helst, men varje litet framsteg och optimistiskt besked är ju fantastiskt!!

Gårdagen började hos Grumpy´s och det gick ju bra, Dorothy låg i sängen fortfarande när jag kom...jag fixade frukost till båda, städade upp i köket och hann till o med städa badrummen! Sen åkte jag direkt till Jerry efter ett stopp på McDonalds där jag hämtade lunch till oss båda :) Jerry hade rivit loss skinn under foten så vi försökte desperat hitta nån läkare som kunde titta på det under dagen, men nä - så bästa tiden vi kunde få är ju idag på morgonen, så bara att lägga till extra tid :) Han har ju Diabetes plus att han går på daglig Dialys, så inget att leka med för honom! Jag drog iväg och handlade istället, kom tillbaks och Jerry sov som en stock... så jag tog hand om allt skräpet och drog ut tunnan, sen fixade jag deras middag - sen var den dagen slut! Kom hem och vi satt och babblade lite innan jag lagade middag här också!

Det var väl det som hände igår :)

Nu ska jag sätta fart här! Måste åka senast 9.30 och behöver aktivera hundar så dom klarar sig tills Brad kommer hem!

Ha en fin Torsdag (kväll) & Happy Halloween :D






 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar