onsdag 16 oktober 2013

Onsdag och igår var inte min bästa dag :)

Nä jag borde ha kollat närmre på recepten Dr G gav mig, jag missade helt att allt skulle göras från scratch - så såsen till kycklingen tog väl bara den 1,5 timme :) NÄ fy fan för dessa dieter, när man ska laga ett antal måltider på en gång i varje fall! Så igår var planen att göra en sallad ( med carmelised ?? äpplen, en dessert, choklad kakor med choklad Frosting, en Kummin kyckling och Cilantro Potatis mos, och en Thai kyckling - Kan säga att det i slutändan blev en värdelös typ av chokladkaka, vägrade lämna sin form, för den kan ju inte vara en normal No Stick utan nån sån där käck hälsosak :) smakade gott i varje fall, Frostingen, jag fick till potatismoset som hade en hemmagjord Cilantro Pesto i sig, kycklingen och såsen sen fick jag springa därifrån :D Det är ju liksom som en lyxmåltid man gör när man ska ha gäster och har mängder av tid på sig!!! Nä får kontrollera nästa veckas meny en aning bättre!!! Så imorgon blir ju en hektisk dag, då jag får lägga till salladen och Thai kycklingen, på Lamm Stek, Biff Bourgogne, citron glaserade sötpotatis, curryris med linser...puh

Ja ja, jag jobbade på kontoret till 17.30 efter det och kom hem till färdiglagad mat i crockpoten - sicken räddning den är :) Så mycket mer gjorde jag inte igår :)

Idag måste jag in till Visiting Angels kontoret och skriva på massa papper igen, har visst vart anställd i ett år, undrar om det betyder löneförhöjning :D Ska sen in och få en liten justering av Dr Gina - lovat att ta med Cooper så får väl ta med båda hundarna antar jag :) Sen hem och lämna hundar och äta eller eventuellt ta med mat till Jerry...Fullt ös igen! Brad spelar softball idag så då kör vi på Rester till middag :D Perfa - dessutom bör det ge mig lite tid att kolla in förra veckans CSI och Greys :D

Cooper har nog fått nån effekt av medicinerna för han är komplett galen igen, tuggar just nu på min toffel, på min fot...vad gör man inte för att få lite lugn :D Inte bästa uppfostringsmetoden men jag orkar inte bry mig just nu :D

Bode är mer eller mindre helt sig själv igen, bara magen som fortfarande inte riktigt vill sig, men några dagar till med meducin så ska det nog vara bra :) Dr G påpekade att hon är certifierad hund kiropraktor också, så om han verkar stel fortfarande om nån vecka så lovade hon att titta på honom :D Hade jag ingen aning om, perfekt ju och det ingår i min löneförmån med gratis behandlingar :) Ska nog stå ut med alla konstiga maträtter i varje fall :D

I helgen ska Svärfar komma och hjälpa Brad med lite el kopplingar i källaren, måste ju få ordning där också tills Sverige Invaderar i December - jag ska åka o shoppa lite och sen ge mig på min garderob - Ikea skickade mig ett medelande och sa att min byrå kommer på måndag så nästa vecka lär jag få fixa med det också :)

Nä nu ska jag sätta fart med Dr G´s meny förslag och sen äta lite, duscha och packa ihop oss och åka iväg...

Ni får ha en fin Onsdag (kväll)

Har ni sett!!!! En av mina paprikor börjar bli Röd :D:D:D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar