lördag 26 oktober 2013

Lördag och oj sicken dag det blev igår :)

Så morgonen gick fort, pratade lite med mamma på skype så hann inte med nån blogg - prioriteringar!! Sen hoppade jag in i en dusch och hittade en ynklig Cooper utanför toa dörren...hmmm så jag gick ut och där hittade jag en stor kräkhög!! Full med osmälta mjölkben och Kanin bajs...försökte snabbt skölja och få bort då både Cooper och Bode tyckte detta verkade smarrigt!! Medans jag höll på med det så kräktes Cooper igen!! Lika mycket osmält mat och kaninbajs mm...jag hade nu 10 minuter innan jag var tvungen att gå!!! Jag sköljde och plockade för hand upp alla bitar av mjölkben och tofflor, andra godsaker han fått i sig - han är som en haj! Jag vänder mig om och ser Cooper spraya gräsmattan med bajs - ja jag ber om ursäkt för det grafiska men det gör liksom hela historien :) Nu hade jag då ingen tid alls kvar tills jag var tvungen att gå...fick snabbt ringa svärmor och fråga om dom kunde komma över efter nån timme och se så han var ok och släppa ut honom ur kenneln! Det kunde dom tack o lov...och faktiskt så verkar det som om han fick ur sig allt på morgonen, inga problem efteråt alls, måste vart kaninen som ätit nåt dumt :D Men jag körde i ilfart bort till Bob och Dorothy - kom faktiskt i tid :) Väl där så var dom på väldigt konstig humör...Bob började berätta att hans medicin som vart på bordet försvunnit...detta var ju enligt honom Percoset, alltså narkotika klassat! Inom några sekunder så inser jag att han anklagar René, deras fantastiska hjälp som gjort allt för dom! Han tror inte att det är hon, men en utav personerna hon tagit med dig (en bror som hjälpte dom att ta bort gamla sängen och åka och hämta en ny säng till dom - helt utan ersättning, eller hennes, som Bob säger, Lover, partner, boyfriend or whatever it is - Hennes flickvän men det behöver ju inte han veta :D ) Själv tror jag aldrig han haft medicinen där, men han var helt övertygad...som om inte detta räckte så förklarade både han och Dorothy att dom inte gillar Rene...NÄHÄ??!! Nä för hon är fet och kan inte laga annat än mexikansk mat, dessutom får hon inte gjort allt hon ska - Det är det ingen som får på några få timmar hos dessa två! I vilket fall som helst så har dom ringt in Boss Brad som kommer dit när jag är där...Så han får ju säga att ja men vi får försöka hitta nån annan till Er ( Lycka till ingen som står ut ) Varpå Dorothy säger vi vill ha Cia!! Nä men va fan - jag kan ju inte!! Slutar i varje fall med att jo då Cia tog på sig att komma på onsdag mornar också!!!  SKIT!!!

I vilket fall som helst så åkte jag därifrån direkt till Jerry, fick ringt Boss Brad på vägen och sagt det att - Det är inte Renés fel!! Dom är galna! Själv tror jag att Bob har icke diagnoserad Alzheimers - innan sommaren så hade Bob ljud för sig, helt omedvetet, dom är som bortblåsta! Och jag har läst på lite och det är ju en av faserna innan det börjar gå snabbt utför - Dom har ju tappat kontakterna med sina barn då dom båda anklagat dom för både det ena och det andra...jag fick läst ett brev som Bobs dotter skrivit där hon säger att Jag har inte gjort nåt annat än det ni bett om - Jag börjar tro henne! Tragiskt!! Men men, i vilket fall som helst så får jag nu njuta av dessa galningar 2 dagar i veckan igen!  Åh va trött jag blir på mig själv!!!!

Jerry var på gott humör i varje fall och vi åt lunch o babblade på, sen åkte jag och handlade åt dom och tillbaks! Jag donade i hans medicin rum då han får en ny leverans av dialysvätskor på Måndag...sen åkte jag hem, strax innan 5 ...vid 6 kom Jill (kollega till Brad inom DECA )och hennes man Josh, dom hade med sig japansk mat och vi hade en riktigt trevlig kväll!

Torsdagens matlagning gick bra, perfekt med tid och kändes bra! Fram tills jag fick ett väldigt knepigt meddelande från Dr G igår...Jag känner att det var lite nedlåtande, vad tycker Ni????

2 #’s bison for the chili, 1 # beef and 1# pork for the Pannbiff?  Lamb was delicious last night!  I think I need to clarify our level of spiciness as we love spicy food, but some of the dishes have been too hot to even eat, so let’s maybe make sure that we take the seeds out of the peppers when using jalapenos and error on the side of mellow because maybe we are not as tough as we thought J.  Also want to clarify that when they recipes calls for sugar you know that you can use agave, honey, coconut sugar, or maple syrup, you do NOT have to refrain from using sweetener.
 

Have a great weekend. 
 
Så jag kan ju säga att jag provsmakade rätten hon pratar om med Jalapeños och den var spicy men inte såååå spicy - så ja det är ni som är veka!!!
Gällande Socker - så har jag definitivt ALLTID använt deras socker substitut och uppenbarligen är inte Coconut sugar eller Agave sött nog för dom!! Så kanske deras dietkrav inte är så väl genomtänkta om man gillar sött! Men alltså sättet hon säger detta på gör mig smått provocerad!
 
Ja ja, bara och göra om o göra rätt - Tror jag ska kräva lönehöjning, för det är ju omåttliga krav dom ställer :D 
 
I vilket fall så gick veckan ganska smärtfritt, fram tills igår :D 
 
Idag ska jag iväg och handla en snabbis, sen fixa lite här hemma och sen ska vi ut på den där el Jardin middagen med svärföräldrarna! Ska bli gott! :) 
 
Imorgon ska vi ner till Linda o Mike på Bronco partaj :) Det är väl ungefär det denna helgen har att erbjuda :) 
 
Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och göra mig redo så vi kan åka på promenad - Brad gick just upp! Själv har jag vart uppe i två timmar och lekt med valp....
 
Ha en fin Lördag (kväll) 
 
Japp Cooper gillar att gräva i krukor....

och i planteringslådor...

och i marken....


Bode tycker ju detta är jättekul också...








God morgon :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar