lördag 19 oktober 2013

Jaha här sitter jag medans alla andra sover :D

Den jäkla valpen tar efter Bode som om dom var tvillingar :) Japp, gnäller och ser till att jag vaknar innan kl 6 - sen går vi upp, dom får mat, kissat och bajsat lite sen så går dom båda upp och lägger sig igen ?!?!?! VA FAN??!!! Inte rättvist alls!!! :) Fast rätt skönt för nu kan jag ju sitta här i lugn och ro o dricka mitt kaffe, gå ut o ta kort på soluppgången ja helt utan valptänder i tårna :D

Idag så ska vi ta en långpromenad, sen hem och fixa lite innan svärfar kommer hit med verktyg och annat för att dra lite sladdar i källaren medans killarna gör det så gör jag och svärmor nåt helt annat - jo vi åker och shoppar :D Japp idag ska det handlas, har samlat pengar på mitt konto ( fördel med att jobba så mycket - jag skickade över nästan 400 dollar till vårt gemensamma konto bara denna veckan )  så jag kan köpa precis vad jag vill - alltså massa onödiga saker på Ulta´s och Ross - Dress for less ;) Ska stanna till och köpa en Ananas skärare till Jerry också :) Vi har ett gemensamt intresse för onödiga köks leksaker och nu när ananaserna sitter färska och redo i affärerna så MÅSTE man ha en ananas skärare!! Ni har väl en????!! Jerry kommer ju aldrig iväg till såna affärer så jag lovade att köpa en åt honom...

Visste ni föresten att Ananas - färsk sådan - har en fantastisk läkande egenskap på alla mjukdelar i kroppen??? Detta lärde jag mig i veckan :) Jag älskar ananas i alla former så passar mig utmärkt!

Annars idag så ska vi äta middag med svärisarna på El Jardin och sen hem och fira kväll :) Så spännande har vi det på helgerna! I morgon ska jag ta tag i min garderob - har inte flyttat in en endaste sak ännu!! På måndag kommer min byrå också, så då kan jag flytta in det också!

I morgon spelar inte Bronco´s förrän sent, 18.30 - till Brads förtret! Själv säger jag men gud va bra då kan vi göra annat för en gång skull på en söndag...Tror inte det var så populärt :D Nä han kan sitta och kolla football hela dagen medans jag gör annat, funkar bra det med!

Så gårdagen gick förvånansvärt bra!

Jag kom till Bob o Dorothy som precis vaknat kl 10...dom var på riktigt ok humör. Bob var inte så sugen på att gå ut så han skickade iväg mig till affären för lite helg mat och mediciner - jag kom tillbaks och fixade lite frukost till dom och sen var det dags att gå igen! Så igår fick jag en sån där jag HATAR USA och deras sjuka människosyn attack! Så Dorothy bröt ju sitt höftben för femtioelfte gången, hon var på sjukhuset i 2 veckor sen skickade dom henne till Rehab...försäkringsbolaget kastade ut henne därifrån och hem...så istället fick hon hem terapi...sköterskor som kom 3 gånger i veckan och hjälpte henne med sjukgymnastik, tvättning och koll med mediciner och annat - Nä nu igår var sista gången för försäkringsbolaget satte stopp för detta!! Kvinnan kan ju knappt röra sig o så ska hon klara sig själv!!! Så visiting angels, får ju inte göra något medicinskt, vi får dock lov att hjälpa henne med bad och så - Men nu ska dom alltså behöva betala 20 dollar i timmen extra för att få hjälp med såna basic jäkla saker!! Gör mig så förbannad! Dessutom kan jag ju meddela att den där videon vi fick se som utbildning på tvättning nog inte är tillräckligt för att hjälpa henne med detta!!! Nä sjukt är vad det är!!!

I vilket fall som helst så åkte jag direkt därifrån till Jerry, som var på gott humör men inte mådde så bra förkyld och förstoppad stackarn...så han skickade iväg mig till Hudson Lockers ( Kött chark, en fantastisk sådan med bara gräs uppfödda kossor m.m!!! ) Jag passade såklart på att handla till oss också :) kom tillbaks och plockade upp shopping lista och drog iväg till King Soopers, ringde in några beställningar på medicin och det var väl egentligen det...den dagen gick snabbt - nog tur för jag var rätt så trött efter veckan! Jag kom hem och då hade Brad redan vart på promenad med hundarna så vi kunde sätta oss ner och babbla lite över en öl... sen fixade han tacos till oss - perfekt! Vi la oss tillrätta på soffan för ett avsnitt av Anthony Bourdain - parts unknown!! CNN producerat och fantastiskt bra program! Jag såg nog i varje fall 2/3 innan jag somnade :D Vaknade vid 1 först och gick upp o la mig...

Japp det var den Fredagen och nu är det härlig lördag :) Ska njuta av helgen denna veckan, så det så!

Nu ska jag fylla på kaffet och göra mig redo så vi kan dra iväg på promenad när Brad vaknat!

Ha en fantastiskt fin Lördag (kväll)






 



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar