måndag 21 oktober 2013

Så blev det måndag igen....Va fasen!!!???!

Nä det borde bli lagstadgat med 3 dagars helg! :) Hinner ju inte med allt man vill på dessa ynka 2 dagar, speciellt inte när man jobbar mycket :)

Så i helgen åkte jag och shoppade med svärmor på lördagen, ett stopp på Ross där jag hittade två ponchos som jag var ute efter...sen Ulta´s där jag spenderade en massa tid och pengar :D Alltid kul...jag lämnade av svärmor hemma och åkte hemåt! Jo planen blev lite ändrad så istället för att åka till El Jardin med svärisarna så bjöd vi klanen Nyström - Matoush på middag! Svårt att få till en bra dag för det så det passade perfekt! Blev en trevlig kväll och Mike stannade över natten, vi kollade på en boxningsmatch och sen Rocky 5 efter de övriga åkt hem :D:D

Hundarna var rätt trötta efter att ha haft liv och rörelse i huset hela kvällen så dom lät mig sova ända till 7 :D Härligt! Vi åkte på lång promenad och sen hem igen...jag slängde i en tvätt eller rättare sagt två tvättar sen åkte jag och handlade lite, den där ananas skäraren till Jerry, lite galgar och annat till nya garderoben,  lite tvålar på Bath and Bodyworks, köpte hundmat och leksaker på Petsmart och sen ett stopp På Radishack för en kabel vi behövde till tv´n i källaren! Brad fick det fortfarande inte att funka men nu har vi åtminstone el i tv´n :)

När jag kom hem så var båda tvättarna klara så jag tog med rena kläder upp och försökte få in lite saker i garderoben och annat...sen var det football resten av dagen :) Vi åt mexikansk lasagne till middag och efter det var vi laddade för Broncos.....Förlust!!!! Så tråkigt och Brad blev på uselt humör, tur det var sen match så han kunde gå och lägga sig med en gång ( Han sov hela 3:e kvarten och mestadelen av 4:e men det kommer han aldrig att erkänna ;) )

Idag så är det min lediga morgon, varannan måndag har jag tagit ledigt från Seniorcenter och idag passar det perfekt då IKEA ska leverera vår saknade byrå...förhoppningsvis kommer dom innan 12.10 då jag måste åka...Fönstret är mellan 8.30 - 12.30 så håller tummarna! Dom brukar hamna här först men vi får se! Ska i varje fall gå upp och duscha så jag inte står där när dom kommer!

Annars idag så är det bara Jerry, ingen aning om vad han vill hitta på idag så vi får väl se :)

Nä nu ska jag ta och hoppa in i en dusch och göra mig redo - Ni får ha en härlig Måndag (kväll)

Ett stycke valp, precis hemkommen från långpromenad...en aning energisk :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar