måndag 7 oktober 2013

Måndag igen...

Ja va fasen händer med helgerna! Fast denna helgen var det inte så konstigt! Fredagen hade jag SWEA bullkalas hos Ansi, åkte hem efter Jerry, tog hundarna på promenad gav dom mat sen fick jag låta dom leka av sig ordentligt innan jag fick stoppa in Cooper i sin kennel igen och dra iväg! Kom till Ansi vid halv sju först och åkte hem vid nio snåret! Kanelbullar till middag blev det! Brad han hade Happy hour efter jobbet och sa det att nä men jag är hemma vid fem så åk du med en gång - hemma vid 5 ??? Nu är Brad rätt ofta på happy hour och han säger nästan alltid att han ska vara hemma vid den tiden och det händer aldrig, vilket är fullkomligt naturligt - men varför säga att man kommer hem, när man borde veta att man inte gör det??!! :) Så jag började redan dagen innan med att fråga om jag skulle åka hem först, vill ju inte att Cooper ska vara inlåst för länge!!! Jag åker ju vid 9.30 nu i och med att jag ska till Bob o Dorothy innan Jerry! Nä det behövs inte, jag kommer hem! Sen på morgonen frågar jag igen...Nä det behövs inte! Sen framåt eftermiddagen när jag inser att jag nog kommer kunna åka lite tidigare från Jerry så skickar jag ett sms igen - vill du jag ska åka hem först och ta ut hundarna så du kan ta det lugnt eller vill du jag ska åka tidigare till Ansi och komma hem tidigare, så vi kan äta middag? Svar, om du inte kan sluta tidigare så hör av dig! HUH???!! Så smått irriterad så skickar jag tillbaks: Så svaret på min fråga är JA Tack åk hem och ta hundarna först???? Svar igen: Om hundarna är ok till 5.30, åk direkt till Ansi - men va fan du kommer ju inte vara hemma till 5.30 - jag vet det och du borde veta det tänker jag fortfarande rätt irriterad!! Så jag skickar tillbaks, Jag åker hem så ta det lugnt! Ok Tack! Men va fan alltså?!?!!!
Så när jag kommer hem vid nio snåret så har han  ju såklart förberett middags grejerna, vi skulle bara äta Tacos så inte nåt så där stort men...Jag bara, jag vill inte ha middag nu, har satt i mig 3 kanelbullar till middag...nähä ok...Så frågar jag när kom du hem? Svar: Ja när åkte du? :D Men va fan!!!!! Tror han jag är dum i huvudet, tveksam att han var hemma förrän närmre 7  :D Och det spelade ju ingen roll, hade ju redan löst allt! Grrrrrr

Ja ja, jag släppte det (typ, är ju uppenbarligen fortfarande små irriterad ) Så kvällen blev rätt trevlig ändå!

På morgonen åkte vi snabbt iväg på lång promenad, kom hem och ringde IKEA för att fråga när dom tänkt komma med våra saker - ja dom glömde visst ringa med sitt 4 timmars fönster :) Mellan kl 2-6 skulle dom komma... Jag drog iväg till Seniorcenter för att träffa svärmor och gå på Fundraiser Fashion show! Väl hemma så har Brad redan tömt vårt sovrum och burit ner madrassen och allt...Oj! Sen hade han fixat in saker i gästrummet, så vi behövde inte svärföräldrarna förrän möblerna kom! Möblerna kom innan två, så halv tre var svärisarna här! Jag och svärmor hade Hund ansvaret, så vi satt och babblade, lekte med hundar och tog dom på en promenad medans Brad och Rog spenderade så där 5-6 timmar med att sätta ihop vår säng - svärmor och jag öppnade en flaska Rosé och fortsatte babbla! Vi hade sagt det att säg till när det närmar sig så vi kan sätta fart med maten - ( tacos menat för fredagsmiddagen ) Helt plötslig så säger dom att dom är klara - och då ville Rog nog hem! Så nä, vi åt Potstickers och nudlar, själva efter dom åkt! Sängen var jätteskön!! Den kändes lite hård när vi prov låg den - men när vi väl la oss på kvällen så var den kalas! Man behöver dock en pall för att komma upp i den :D

Gårdagen spenderade vi med att sätta ihop en byrå, den andra har kommit på avvägar...Svärfar kom tillbaks och fixade med sängen, dom hade glömt en del som skulle vara i botten och nä Jag fick inte lov att lyfta - delarna låg där på golvet och båda undrar vad skjutton det är för nåt, men ingen frågar....Släktdrag??! Jag tvättade en massa filtar och överkast och sen fixade jag Green Chili till middag, ja vi åt äntligen Tacosarna igår :D Sen var det Football för hela slanten!

Japp där har ni min helg!

Fredagen...jo jag kom till Bob som hade fått hem Dorothy, han var tillbaks till sitt gormande jag igen :) Han satte sina piller i fel strupe och spydde upp dom alla...sen var han utmattad och fick lägga sig, Dorothy ja...samma sak med henne, hon kan knappt gå eller sitta och där hemma är dom utan nån annan hjälp än oss!? Helt sjukt!! Deras läkare har till och med "sagt upp" dom och då är det ganska uppenbart att det här inte är bra! Boss Brad kom förbi när jag var där, så det tog upp en hel del tid, sen kom Dorothy´s sjukgymnast och det tog upp resten, hon säger till mig det att Dorothy måste göra dom här övningarna varje dag, vem kan hjälpa henne?? Öh ja du kanske, för vi får inte lov att hjälpa med sånt! Sen när Bob till slut vaknade till så ville han att jag skulle ringa läkaren och åka och handla åt dom, jag sa det att...Men Bob, jag har bara en halvtimme kvar, jag hinner inte !! Nä helt galet, jag ringde boss Brad efteråt och sa det att jag hann inte med att leta ny läkare åt dom, vad jag skulle ha sagt är: Ge dig, detta är WAY OVER OUR HEADS....Får göra det på fredag om inget hänt med deras status, dom försöker bli klassificerade som Medicaid patienter, vilket skulle ge dom riktig vård, hemma för mindre pengar! Funkar inte det så måste dom bara in nånstans! Jag tänker inte åka dit i varje fall! Man måste ju sätta ner foten nån gång eller?!?! Tror han verkligen att han gör dom en tjänst?? Jag är allt för att hålla människor hemma och tillsammans, men när vi inte får lov att hjälpa dom mosa tabletterna, ge dom medicinerna, hjälpa dom med övningar för att dom ska få tillbaks lite styrka med mera, så är ju inte vi rätt personer att vara där! Boss Brad själv får åka dit i så fall, då han har medicinsk utbildning...men just nu så är det jag och en jätteung tjej som är där - och ingen av oss har nån som helst medicinsk bakgrund eller dylikt! Nä galet! Går inte mötet bra på onsdag och dom får mer hjälp eller att dom pratat med ett hem, så måste jag bara säga ifrån!

Jerry var dock kalas så resten av dagen funkade bra!

Nä nu måste jag sätta fart, ska få tvättat lite till, gjort i ordning i gästrummet och sånt innan jag ska iväg! Har ju sagt att jag bara jobbar varannan måndag på Seniorcenter, för jag hinner inte med hemmet, Så bäst jag husfruar på :D

Ha en fin Måndag (Kväll)

Försökte få en bild på Brad när han kånkar möbler ihop med leveranskillarna!


Trappstege för att komma upp i sängen kan behövas :D


 


Uttråkad hundvalp, hämtar sopborste och öppnar ?!?! Kudden och drar ut allt fluff!! Japp inte ett hål i den men dragkedjan är öppnad och fluffet ligger överallt :D




 

Så frukterna ser ju ok ut men buskarna har frusit :S Får se om värmen denna veckan kan få dom att piffa upp sig lite eller om jag får skörda allt och hoppas på det bästa :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar