onsdag 9 oktober 2013

Onsdag...det är tur veckorna går så fort :)

Igår så åkte jag iväg vid 10.15 till Sprouts, var hos Dr G vid 11.15, ganska bra jobbat med tanke på avstånden här :) Satte igång med matlagningen med en gång och när klockan var dags att åka till kontoret så var kycklingen fortfarande i ugnen och jag hade såklart inte ätit lunch...Den här dieten jag börjat med känns lite grann som -99 när jag och Mr MG var själva och jobbade halvt ihjäl oss, vadå lunch liksom! Det skumma är att min kropp verkar fortfarande vara programmerad för detta så känner mig inte alls hungrig eller konstig :) Finns nog andra som har åsikter om det men JAG känner mig prima :D I vilket fall som helst så hann jag med att göra en Chili, bacon fried rice med massa grönsaker, kyckling i ugnen med en pesto sås, 8 mini pajer och vispad Kokosgrädde! 3h 25 Minuter! Det är jäkligt jobbigt att stressa så...Jennie på kontoret sa det att men varför stressar du så, det är ok om du kommer vid kvart över om det skulle vara så...Ja men det har ju inte chefen sagt att det är, får säga det till henne, för nästa vecka har hon kommit på en fantastiskt trevlig meny, som kommer ta mig jäkligt massa mer tid... :)

Fick ta en paus och gå ut och aktivera hundar...en halvtimmes spring och valpfan kom just in med sopborsten igen :D Hur fasen får han in den genom hunddörren kan man ju undra :D

Ja ja, jag känner att mina lediga mornar får gå åt till hundar och möjligtvis lite tvätt :) Så bara att leka på, springer runt där ute som en yr höna, då dom gillar att leka Keep away med saker så...Min dagliga motion kanske?!?!

Idag är det dags för Jerry och skräpdag är det, får se vad herrn vill hitta på idag...förhoppningsvis nåt då dagarna då han bara vill vara hemma är sååå långsamma! Ska iväg direkt efter jobbet och träffa Linnéa o Anna-Karin för lite Happy Hour, Brad ska spela Softball så han går väl vid 18.30 så jag försöker vara hemma vid 19.30 i varje fall. Ska bli härligt med lite tjejsnack och en öl eller 2 :)

Så Brad har en DECA vecka :) Igår var det field trips idag är det tävlingar imorgon är det nåt annat...Ja humöret har nog sin förklaring i detta, så det ska bli väldigt skönt när det är klart :D Igår när jag kom hem så hade han huvudvärk och var allmänt grinig...det fortsatte hela kvällen...Hur var din fieldtrip...it was ok....jaha ja men jag tror jag går ut och tar upp hundskiten och Marigold plantorna jag drog upp tidigare på dagen så det är klart för trashday...jag kom in igen och då låg han på gästsängen och halvsov - vill du äta eller ska du gå o lägga dig kanske...I need to eat something! Jaha men jösses så trevligt! Jag hade gjort kyckling i crockpoten med sås och grönsaker som vi åt rätt sent - jag frågade hur det smakade: It´s allright...surt...Jaha det var ju trevligt!   Kan jag boka in Bakdagen för SWEA den 2:a November - Yeah that is Ok, i will be gone anyway...Sicken härlig kommunikation vi hade igår! Ska bli skönt att komma hem och slänga mig på soffan o glo på nåt intressant jag spelat in! Hoppas han stannar ett tag efter matchen och dricker bärs :D

Jag måste säga att han vanligtvis har nån extern anledning till sina Moods, synd att han inte kan ta ut sina irritationer på jobbet eller nåt...Ja ja, det är bara att försöka ignorera och invänta helgen då han förhoppningsvis är på gott humör igen :D

Annars igår så försökte jag rensa bland plantorna,  vilka som överlevt och inte, ska försöka att ansa dom som verkar ok och plantera dom i krukor och ta in dom till helgen, inte tomaterna bara Chilis och Paprikor...rycka upp de flesta MariGold buskarna, hann tvätta en maskin och leka med hundar och försöka börja planera in saker inför familjens ankomst i December - allt innan kl 10 så anser mig själv ha varit rätt så effektiv :D

Det var rätt lugnt på kontoret igår så när kl var strax efter 17 så sa Jennie till mig att jag kunde gå, vilket jag gärna gjorde! Nu kunde jag ju lika gärna jobbat till 21 då det inte var så kul här hemma ändå :D:D:D:D:D

Bättre dag idag - ska bli så härligt med lite happy hour :)

Vet inte vad dom tror dom ska få...jag fixade kaffe :D




Bode stal den och tvingade mig jag honom i 5 minuter, sen tyckte hand et var tråkigt - då tog Cooper över! Ledsen Linda, den var fin medans den varade - tack :D



Ni får ha en fin Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar