onsdag 30 oktober 2013

Onsdag och låång dag igen...

Menssmärtor från hell har jag också, förvånansvärt nog har jag inte känt mig PMS´ig alls?!?! Var på riktigt gott humor igår...fram tills jag frågade maken om Thanksgiving, igen :D Ja men jag har visst vart väldigt otrevlig mot svärmor - ska genast ringa och be om ursäkt! Jag hade visst sagt, vilket funkar galant på modersmålet. Denna helg betyder liksom inte så mycket för mig, så beslutet får bli Brads...Nähä så kunde man inte säga på English!!!! Var ju absolut inte menat som tyket eller otrevligt, bara ett konstaterande efter att hon sagt att det var Brads favorithelg och gav mig ångest över att jag ville jobba istället :) ( Vilket Brad har sagt att han vill jag ska göra också ) Men han lägger snällt över det på mig och jag får ta smällen, vilket är helt ok då jag har en bra ursäkt! Jobbet ger mig inte ledigt annat än själva Torsdagen - resten får jag ta ledigt, och familjen från Sverige kommer snart & Då behöver jag ta massa ledigt :D Jaja, vi hade en liten argumentation till makens stora förtret - varpå jag säger att - kan du försöka att säga till när saker stör dig omgående, så kan vi bråka med en gång istället för att han går omkring o är sur i dagar och sen bråka om det???!! :)

I vilket fall som helst, så kom det ju fram att han vill jag ska vara mer ledig i jul och ta med hela familjen och lämna honom själv här hemma i lugn o ro, lite då och då - Hahahaha, Helt ok!! Jag förstår honom!! Blotta tanken på att ha hans familj boende hos mig i 3 veckor - får skinnet att krypa :D Nu tycker jag ju väldigt mycket om hela hans familj och han tycker om min...men att ha folk boende hos en är jobbigt, så känn er inte allt för ledsna familjen, inget personligt  :D

Detta lilla bråk gick över snabbt och sen kollade vi på en film han ska visa i skolan, vi fick kolla så den var ok att visa - om Hur Dole, låter folk jobba på deras banan plantage och bli besprutade med bekämpningsmedel som lämnat halva Nicaragua sterila - Med vetskapen om bieffekten!!! Holy shit - Inga mer Dole produkter här inte!!!!!!!! Sicka as!!! Rena rama Erin Brokowich sagan, en US advokat tog på sig fallet och kämpar mot bjässen - faktiskt en svensk film dessutom, fast det märkte man ju bara textmässigt i början och slutet :D Bojkott av Dole hädanefter, det är ett som är säkert!

Annars gårdagen, jag åkte till Dr G via Sprouts där jag hittade den där Avokado oljan, shit va dyr den var...men inte mina problem :) Kom dit och satte fart, allt gick som smort och när klockan var 14.30 kunde jag åka därifrån till kontoret :) Jobbade där till strax efter 17 och sen hem! Så igår hade dom en ny tjej på intervju för kontorsjobbet - jag kände mig lite sorgsen konstigt nog, kontoret är kul när det bara är tisdagar och några timmar :D Men förhoppningsvis betyder detta att jag nog inte behöver jobba på praktiken förutom som vikarie då och då, utan kan fokusera på matlagningen! Mindre stress men mindre skoj också - blir bra :)

Nu ska jag snart iväg till Grumpy´s får väl se hur länge det dröjer tills jag får sparken för jag snott nåt :D Förhoppningsvis så bestämmer dom sig för att flytta till nåt service hem ganska snart - om något ställe nu tar emot dom vill säga :) Efter Grumpy´s blir det direkt till Jerry och jobba där till 17 snåret...Happy Humpday :D

Nu ska jag sätta fart så jag kan hinna busa med hundarna som får en lång dag själva igen - längtar tills vi kan släppa ut Cooper ur kenneln så man slipper ha sån ångest över det också!

Ni får ha en toppen Onsdag ( kväll)




Kaninjakt :)


MERA HÖST, LIKA MURRIGT IDAG :D




Stor kille nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar