torsdag 24 oktober 2013

Torsdag och känner mig riktigt pigg idag :)

Gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig :)

Klockan 10 fick jag ett meddelande från Susan (Jerry´s fru och även ägaren till företaget )

Happy Day!!
The cleaning ladies are coming today so we are giving you a PAID day off.  Go catch up on something, or have fun, or come by 7th about 2:00 and you can put labels in books for our new little library and we can organize them.  Just let me know your decision please.  Susan
 
Kan ju säga att den sista meningen var den jag kände jag var tvungen att ta :) Hon vet hur man gör!
 
I vilket fall som helst så fick jag ju 2 timmar extra ledigt, betalt!!! Åkte och lämnade hundarna hos svärisarna och åkte vidare till Harmony Angels och satte etiketter i alla barnböcker - Hon frågade mig om jag kunde tänka mig att ta några såna dagar då och då, när Jerry inte har läkarbesök och dylikt...Ja men visst, hon frågade även om jag kunde tänka mig att göra några probono besök istället för Jerry då och då - Ja men visst om det är ok med Jerry så :) Kom därifrån vid strax efter halv fyra och åkte tillbaks till svärisarna och vi tog en gemensam lång promenad i det fina vädret! Åkte hem efter det och matade hundarna och sen mig själv :D Nä det blev inte nåt storslaget jag gjorde efter det, hundarna var leksugna efter maten så jag fick vara en bra matte och sen blev jag sittandes med en SWEA Signup inför julmarknaden - den vill inte korrigera sig så jag får nog göra om hela alltet! Skit :) Ja ja, det går ganska snabbt så inga problem nu när jag vet att den vägrar! Efter jag gav upp så diskuterade jag shoppinglista med Dr G och planerade min torsdag...sen fastnade jag framför en dokumentär om Alcatraz, sen Restaurant impossible och ja jag fortsatte med ett avsnitt av CSI innan nyheter - Brad skickade ett medelande vid 19.30, vi håller på och gör i ordning här i skolan och sen går jag och några andra lärare till puben och tar några öl och nåt att äta - nog hemma vid 21 - Ja men visst! När klockan var runt tio så skickade han ett nytt medelande om att han var på väg...Konstigt att han inte somnade på puben, jag menar det var ju flera timmar efter läggdags ;) Som sagt, tror det är helt selektivt det där med att vara så trött!
 
I vilket fall så kom han hem och frågade massa dumma frågor som vad jag åt till middag...jag hade ingen lust för kallprat så var väl lite som att prata med en vägg :D Han gick o la sig medans jag kollade färdigt på nyheter och lite Jay Leno...
 
Min kväll var kalas så inga klagomål här inte, precis vad jag behövde en kväll när jag var chef över fjärrkontrollen och kunde göra precis vad jag ville :)
 
Idag ska jag i varje fall dra iväg till Affären innan Dr G så får väl åka vid 11 kanske, men idag är en ganska lugnt på matlagnings fronten - ska bara tillaga vad jag redan marinerat och fixa i ordning lite tillbehör, sallader och efterrätt - lugnt o fint! Det bästa är med torsdagar att jag kan åka dit i pyjamasbyxor om jag vill :D Fast idag måste jag ju handla först så får nog ta ett par snyggare yoga byxor istället, ska ju inte till Walmart :D
 
Nä nu ska jag sätta fart :) Ni får ha en fin Torsdag (kväll)
 

Nytt smeknamn på Cooper - Skalman! Han har en mat och sovklocka :D Kl 12 så brukar jag gå hemifrån och då är det dags att gå in och lägga sig här, vare sig jag är hemma eller ej :D  







Japp han leker hårt och sen sover han hårt :D

Några dagar till med vackra färger hoppas jag :)
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar