onsdag 23 oktober 2013

Lill lördag :D

Japp, jag borde fira ikväll - för snart är det helg igen....

Brad har nåt i skolan i kväll så han lär ju inte vara hemma före 8 om han nu inte åker och spelar softball direkt, sista matchen för säsongen, då lär han inte vara hemma före 9.30 - Själv ska jag jobba hos Jerry till klockan 5 sen hem packa ihop hundarna och ta dom på promenad, efter det vet i fasen vad jag ska roa mig med :D Kanske överaska Brad och sätta ihop den nya byrån så han slipper :) Jag satte ju ihop den förra, fast blev skogstokig med lådorna - IKEA hade inte skrivit ut att vissa saker var vänster och höger och dom såg exakt likadanna ut, förutom att hålen var en aning djupare/ grundare... så jag fick inte det att funka så bra...Brad tog över när jag tappade tålamodet ;) Men det är ju ett roligt onsdagsnöje! Vi får se! Hade vart kul att kunna flytta över resten av mina saker från gästrummet!

Gårdagen...

Jo den började med att jag fick ett oroligt medelande från Dr G, hon hade skickat mig 2 sms och inget svar ( Jag är en sån som alltid svarar med en gång ) Så hon trodde nåt hade hänt och det hade det ju inte egentligen, förutom att min telefon är hel mongo!!!! Så efter jobbet så träffade jag Brad, ja för man kan ju inte åka till telefon affären själv...och fick bytt ut mitt sim kort i telefonen - funkar inte det så får jag få en ny telefon fram tills Januari när jag faktiskt är berättigad till ny telefon :) Min telefon har vart bråkig ett bra tag, jag kan inte svara på samtal, inte ta emot sms inte ringa utan att ringa 4 gånger och sätta mig själv på hold 4 gånger :D Detta är ju bara ibland så inget man räknar med :) Så är det nån som skickat mig sms och jag inte svarat så kan det vara telefonjäkeln eller så hade jag bara inte lust att svara ;)

Jag åkte i varje fall till Dr G vid 10.30 och satte igång och marinera kött, lamm och flankstek, sen körde jag på med att göra köttbulle smet och medans den svällde i kylen så fixade jag sötpotatis/selleri rot och slängde in i ugnen - efterrätten blev inte gjord! Jag hade missat att hon ville ha min hallon / choklad dessert utan hallon?!?! Så när jag inte såg hallon så trodde jag hon ville ha det gjort på torsdag - Ooops! I vilket fall som helst så var detta en perfekt mängd saker att göra på tisdagar när jag måste tillkontoret efteråt! Jag hade ingen tid att vila men hann med precis allt utan att känna mig stressad - kom till kontoret i tid :) På kontoret var det hur lugnt som helst, jag hjälpte Jennie med massa papperssaker och svarade i telefon - men det ringde inte så mycket igår så Jennie skickade iväg mig kl 16.35 :D Så jag kunde alltså träffa Brad på Verizon kl 17 och var hemma till 17.30 ( när jag brukar sluta ) - lysande! Jag hade köttfärsås i crockpoten så var bara att göra spagetti och en sallad så var middagen klar!

Brad var faktiskt ganska pigg igår så jag antar att han behöver 9-10 timmar av sömn....Han fixade och donade med sateliten utan nån tur, och gjorde i ordning skräpet - sen kollade vi på ett program på Natioal Geo - om att leva längst upp i norr över polcirkeln... intressant! Sen lite nyheter och sängen!

Nä nu ska jag kolla kylen så vi inte har massa som behöver slängas, gå och duscha och göra mig redo, sen försöka aktivera hundar så "dom" klarar sig tills jag kommer hem i eftermiddag!

Ni får ha en fin Onsdag (kväll) Och tack för Er input på sömnfrågan :D

Älskar när jag är uppe och kommer ihåg att gå ut lagom för att solen precis ska börja stiga :D

Grannens träd är så fiiiiiina - lite avis :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar