tisdag 15 oktober 2013

Tisdag också....

Bode verkar vara mer eller mindre sig själv igen...han är smått förstoppad nu istället för ränneskit :) Smärtstillande har visst den effekten, men idag får han inga såna piller så förhoppningsvis är han utan smärta och har fått igång magen ikväll! Fast nu går ju båda på antibiotika liknande medicin så då blir väl båda magarna kaputt ändå :D

Japp jag åkte till veterinären igår för att hämta upp medicin och få lite svar på mina frågor - så vad dom har är: Coccidiosis - Spor Parasiter!!!!!  http://en.wikipedia.org/wiki/Coccidiosis Så I Coopers fall är det inte nån större fara men för Bode kunde det blivit värre - men nu är dom på megados av meduciner - Bode fick igår 5 tabletter, Cooper fick 2 och nu ska Bode ha 2,5 varje dag medans Cooper ska ha 1 varje dag i 21 dagar!! Sen får vi ta med bajsprover och kolla så parasiterna lämnat dom! Jag frågade om min teori att Bode fått en ordentlig kramp i en muskel efter att ha blivit uttorkad och kämpat för att få ut skiten :) Och det är inte helt omöjligt, så nu hoppas jag på att det är så, för då lär det ju bara vara lite ömt ett tag och sen försvinna!! Hon sa även att det kan ha vart en sträckning eller en bristning av samma anledning...då kan det ta lite längre men fortfarande ingen fara :) Så håll tummarna för att han inte haltar ikväll!!!!!!!!!!!!!!!! Han verkar fortfarande lite stel men inte alls så som det var...Fy vilken skräck!!!!!

Både jag och Brad känner oss fortfarande rätt skärrade och trötta efter helgen :)

Igår så åkte jag från Veterinären till McDonalds - Jerry ville ha det till lunch, sen till Jerry, var där tidigt som skjutton, men man vet ju aldrig med veterinären...Han var rätt småsur redan när jag kom och ja det var väl så det var hela dagen sen :) Hans fru skickade mig detta under tiden jag var där:
I am sorry about grouchy people today.  Please don't leave me :S:S Japp då förstår ni kanske att det var riktigt grinigt - han svor och gormade över att hans fru gömmer saker för honom bara för att jävlas :D Sen åkte vi till sjukhuset för hans undersökning inför Bråck operation - Doktorn sa det att Nä, det är för riskabelt att operera på dig i o med katetrar för dialysen och sånt sitter i samma område, så om du inte insisterar så vill jag helst inte göra det! Detta gjorde definitivt inte Jerry på bättre humör :) Men vi överlevde, jag hade rätt gott tålamod igår så han valde rätt dag :) Jag kom hem och satte igång att laga ett kalkonbröst :) Så igår åt vi lyxmiddag typ! Blev riktigt gott faktiskt, varken jag eller Brad har väl nånsin ätit kalkon om det inte vart nån av helgdagarna :) Så lite annorlunda!
Vi var båda helt slut så vi hamnade på soffan framför Monday Night football, och ja jag höll mig kanske vaken i 10 minuter :D
 
Idag är det dags För Dr G, ska åka dit vid 10.30 sen blir det matlagning fram till ca 14.30 och sen vidare till kontoret för att jobba där till ca 17.30 - fullt ös!!!!
 
Ska sätta igång Crockpotten med kött och annat här strax, sen blir det snabbt fixa mig i ordning och ge mig iväg!
 
Ni får ha en Fin Tisdag (kväll)
 
Åska och Hagelstorm igår, hundarna var smått nerviga :D









 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar