torsdag 17 oktober 2013

Torsdag och försöker mentalt förbereda mig på en fulldag i köket :)

Ja fy skjutton, idag är det dags att ta fram perfektionisten i mig :D Dr G talade om för mig att allt var kalasgott så inte så att jag behöver ha sån ångest över det hela, men det kändes ju inte bra ;) Men idag har jag ju ingen stress över att jag måste iväg en viss tid - så då brukar det kännas väldigt mycket bättre :) Stress när man lagar mat är ingen höjdare!

Har lite morgon innan jag måste iväg, men ska försöka komma iväg i hyfsad tid så jag kan komma hem i hyfsad tid :) Innan jag åker så måste jag fixa vår middag så den är klar att bara stoppa i ugnen! Hade dessutom tänkt att försöka dammsugit och tvättat av golven här i köket...känns som jag vill städa bort baskiluskerna nu när hundarna är på bättringsväg...vi får se vad jag hinner :) Cooper var helt galen igår, hela dagen - idag verkar han lugnare! Så antingen har han väl vant sig vid medicinerna eller så har en tand lossat eller nåt...Det fanns inget stopp på honom igår! Vi tog en lång promenad innan Brad drog iväg, men det hjälpte inte ett skit...Hela kvällen spenderade jag med att försöka få honom att bita i sina leksaker istället för mig! Men men, man vet ju hur det är att ha valp...det gör ont ett tag ;) Jag är bara väldigt glad över att Bode verkar må bättre och att hans smärta verkar släppt, mer eller mindre! Han har inte fått några smärtstillande på ett par dagar nu och man kan se han är lite stel men inte värre än så!! PUH!!!!!!!!!!!!!! Och igår var vi jätte exalterade över hans Bajs :D:D:D:D Det var i fast form, för första gången på en vecka - HURRAAAA!!!!!

Annars igår åkte jag iväg till Visiting Angels för att skriva på dom där pappren, hade båda hundarna med mig men vi fick stanna utanför då dom hade besök :) Så mitt papper....Jo det var ett papper jag skulle skriva på som ger dom rätt att göra bakgrundskoll!!! Jag skrev ju på ett förra året men uppenbarligen måste man göra om det varje år :) Så nä inget annat spännande där inte...Vi åkte vidare till Kiropraktorn där Cooper charmade skiten av alla medans jag blev justerad :) Kändes riktigt bra efteråt - konstigt att när man vant kroppen vid det där, så känner man skillnaden med en gång! Jag har haft ont i mitt knä sen Cooper försökte fälla mig i trappan för nån månad sen och jag vrickade till det men efter ett besök hos Dr G så var det som bortblåst...håller i ett par veckor efter hon fixat med det och detta var nummer 2, samma är det med ryggen, jag känner med en gång att den börjar bli trött och att det är dags för ett besök!!! Magic!

Efter vår lilla Roadtrip så åkte vi hem och då var båda hundarna rätt trötta, krävs inte så mycket :) Så perfekt! Jag gjorde mig i ordning och packade ner min lunch och åkte till Jerry!

Jerry var på bättre humör, så det var ju himla skönt! Vi startade med att äta lunch ihop och sen fick jag fixa med hans dialys rum och ta hand om skräpet, sen åkte vi till Davita för hans provtagningar och annat! Dom klagade på att han dricker för mycket vatten - Att det ens kan hända i Colorado är ju fantastiskt! Men i hans fall så får han inte dricka mer en 1 liter till max 1,5 liter av alla typer vätska på en dag och i hans fall så är det jäkligt svårt! Han måste dricka ett antal protein drinkar per dag och sen så får han så mycket kramper och det enda som hjälper där är typ Ginger Ale eller Tonic med Kinin i sig! Plus att han alltid är torr i halsen vilket i sin tur får honom att dricka mer, kaffet räknas också...Inte lätt!!!!!! Vi fick med oss en mini kopp 6 oz ca 20 cl och han får alltså inte dricka mer än 6 såna per dag!!!!!!! Det kommer bli tufft för honom!

Efter vi kom tillbaks åkte jag och tankade hans bil och tog en sväng till Target och handlade lite åt honom - sen var det dags att åka hem :) Ganska smidig dag!

Men nu är det dags att sätta fart här :) klockan är redan 8 och jag har mängder att göra innan jag måste åka!!!

Ha en fin Torsdag (kväll) Snart är det helg, sicken tur! :D


Kall morgon ger såna här soluppgångar :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar