måndag 28 oktober 2013

Åh nej inte måndag redan :D

Tror kanske att detta säger en hel del...borde definitivt skala bort lite jobb - så korkat av mig att inte säga nej!!!! Åhhhhhhhhhhhhhh så trött jag blir på mig!

Ska till Seniorcenter idag också så får åka vid 10 och sen är det egentligen SWEA möte hos Anna nere i söder - vilket innebär att jag kanske är hemma vid 22 tiden tidigast alltså 12 timmars dag! Men idag så var det en till som inte kunde komma, vilket innebär att vi inte ens kan rösta - bara 4 personer på plats - jag röstar för Skype Möte :D Hade vart så skönt att slippa köra ner dit idag :) Men men jag åker om jag måste ;)

Annars har helgen vart lite av allt möjligt....Lördagen så gick vi på promenad, kom hem och jag satte mig med en SWEA signup inför julmarknaden, fixade med det ett bra tag sen så var Brad så duktig så han satte ihop min ikea byrå - efter det var jag ju tvungen att fixa med det :D Sen åkte vi iväg på middag med svärföräldrarna El Jardin...gott! Diskuterade Thanks Giving igen...jag har ju inte ledigt egentligen - eller jo själva Thanks Giving dagen har jag ju men inte övrigt! Jag tycker ju själv att denna helgdag är totalt värdelös - och har ingen alls lust att slösa ledighet på detta! Svärmor vill väl vi ska åka - jag blev lite irriterad, för några veckor sen när vi pratade om det så gjorde dom klart att dom inte ville ta hundarna med hem - i lördags så lät det annorlunda - men om ni åker ner på torsdagen ( Åka med två hundar, en resa som tar 4 timmar utan raster betyder kanske 6 timmar med valp ) så kan ni ju stanna till lördagen och åka direkt till Winter park - Va fan ska jag behöva sitta inlåst i Grand Junction med den tråkigaste helgen nånsin i 2 hela dagar??!! Jäkla massa sällskapsspel, en dag då männen inte behöver göra nåt alls utan bara glor på fototball och sen spelar mer spel...Nä fy!!!!!! Dessutom är väl detta inget att fira?!?! Tack indianerna för att ni delade med er trots att vi snodde ert land liksom :D Så säger hon att men Thanks giving är Brads favorit helg...jaha men han verkar ju inte så himla noga med att åka, så kanske han inte bryr sig så himla mycket i varje fall...och dessutom ( och ja jag vet jag kastade honom under bussen ) Vill han verkligen åka så kan han göra det, jag stannar hemma med hundarna och jobbar på :) Nä för man måste ju fira TG som ett par...VARFÖR DÅ??? Ja ja, vi har inte fattat nån slutgiltigt beslut - vill Brad vi ska åka så får jag väl åka!

Vi kom hem, fick leka med hundar lite, sen kollade vi på en film - det var väl egentligen det...

Vaknade på morgonen och kollade lite facebook, fick veta att en av de svenska tjejernas son råkat ut för en riktigt illa olycka - Longboard - bil, utan hjälm! Och nu ligger denna 16 åring på intensiven med massiv hjärn / huvudskada! Ingen vet hur illa detta är innan dom väckt honom i slutet på veckan!! Dom har fått borra hål i skallen för att hjärnan är så svullen och håller honom nedsövd tills svullnaden gått ner! Kan bli vad som helst av detta! Naturligtvis är både Jeannete och Ed egen företagare med säkerligen inte dom bästa försäkringarna - så detta kommer bli oerhört slitsamt på ekonomin för dom - som om det inte räckte med att det rent mentalt kommer bli en riktigt jobbig resa!! Hua, det är nu man verkligen inte gillar USA och blir sååå förbannad på dessa idioter som kämpar emot Obama Care - I Sverige hade ingen behövt att tänka på hur dom ska överleva rent ekonomiskt under såna här omständigheter i varje fall!! Men tack o lov så kommer Dustin från en otrolig kämparfamilj - och dessa gener kommer hjälpa honom att kämpa tillbaks!!

Sen fick jag snabbt åka iväg till King Soopers och shoppa allt vi behöver inför bakdagen här nästa lördag, hinner ju liksom inte i veckan....sen hem och inväntade Tara och Steve som hämtade upp oss för lite Broncos fest nere hos Linda & Mike! Det var riktigt trevligt men vi fick åka direkt efter matchen då hundarna fick stanna hemma! Just nu är det extra viktigt att dom får sin mat hyfsat regelbundet då dom går på medicin fortfarande!

Jag hade stoppat lite mat i Crockpoten så vi åt middag till footballs kvällsmatchen, Brad drack nog en öl eller 2 för mycket hos Linda så han däckade på soffan :D Jag kollade nyheterna och sen somnade jag också :) Vaknade vid elva snåret och gick upp och la mig...Spännande värre!

Nu är det alltså måndag igen och jag har fullt upp med jobb! idag Jerry, imorgon matlagning och kontoret, onsdag Grumpy´s och Jerry, torsdag matlagning igen, fredag Grumpy´s och Jerry....Nä alldeles för mycket blev det nu!!!!

Nu ska jag sätta lite fart här! NI får ha en härlig måndag (kväll) Och ni hemma i Sverige, håll er inomhus och håll i hatten när stormen kommer in ikväll :D

Grannens träd :) Tur dom har så fina träd för mig att njuta av :)

 
På väg hem igår, så vackert - taget ur bilen så kanske inte den bästa bilden men ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar