torsdag 3 oktober 2013

Torsdag och en ganska lugn dag...

Förutom att jag måste tvätta lite, iväg och handla för oss, Jerry och Dr G :D sen hem till Dr G fixa middag och efterrätt där och sen hem, middag här och vidare till Boulder för Megans Masters Recital!!!!  Tråkigt hinner man ju inte ha I varje fall!

Men nu har vi nog hittat ett bättre sätt, Dr G hittar på menyerna, jag åker och handlar, kommer på efterrätter och nån rätt då och då och sen åker jag bara dit och lagar mat helt enkelt :D Väldigt mycket bättre, då planering och listskrivningar har tagit lika mycket tid som själva matlagandet :D Jag kan ju fortfarande sätta min stämpel på allt, så känns inte helt som om min artistiska ådra blivit helt bortskuffad ;)

Annars idag så måste jag ut och vattna mina växter ordentligt, för ikväll måste dom täckas över med diverse skynken - SNÖA Imorgon?!?!?!?! Åtminstone ska det bli sviiiinkallt och bedrövligt! Mina Jalapeños och tomater växer som skjutton där ute och tänker inte låta Herr Kyla döda dom - ska ju bli kalasväder igen i nästa vecka - Japp man bor i Colorado ;)

Så mycket annat hinner jag nog faktiskt inte med idag :)

Gårdagen gick rätt smidigt, hundarna var överenergiska så mycket tid tog dom :)  jag försökte hitta lite recept, medans jag tvättade och höll på - sen åkte jag till Jerry och vi drog nästan genast iväg till Lunch och sen Davita! Jag fyllde i hans papper och satte på hans nya skattemärke på bilen först bara! Vi kom hem ifrån Davita vid 15 tiden, då skickade han iväg mig till Bomgaars, en typ lanthandel med allt från verktyg till kläder, till djurtillbehör och godis :D På listan stod en trapp stol - med bara två steg och 7 påsar med Lakrits "hålor" - japp Liqurice Hollows - och dom smakar faktiskt exakt som våra svenska lakrits, ni vet dom där med olika färger, små cylinderformade mjuka men knastrig utsida, lakrits saker....Fasen att jag inte kan komma på vad dom heter :D
Passade på att köpa en ny Hund kudde till Cooper och han verkade tycka den var ok, den förra tuggade han upp så den ligger på uteplatsen nu!

Jag kom hem lite tidigt så Brad väntade på mig med promenaden, han beslutade sig dessutom för att skippa softball matcherna så vi tog en längre promenad innan vi kom hem och han fixade frukost till middag :D Bacon, ägg och hashbrowns :) Jag satte mig genast med alla kokböcker framför tvn och Avalanche säsongs premiär match - dom vann med 6-1 :D Brad somnade väl i början på andra perioden så då var det bara jag, hundarna, tv´n och böckerna - och iväg med ett mail med shoppinglista såklart! Gick o la mig vid 23 tiden!

Det var väl ungefär det :)

Nu ska jag ta och gå och slänga första tvätten i tumlaren, i med nästa, äta lite frukost, gå och vattna, duscha och sen iväg :D

Ni får ha en fin Torsdag (kväll)



Äntligen Hockeysäsong, så jag inte behöver sörja avsaknaden av 2 Frölunda matcher i veckan :D:D:D:D



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Dom smakar nästan så, men är små, alltså mindre än kritor och har olika färger på "skalen" knastriga men ändå mjuka :-D

      Radera