torsdag 21 november 2013

Torsdag och snön ligger vit på både marken och taken :D

Och i morse kl 5 var det bara jag som var vaken :) Eller nä, hundar och Brad också! Cooper väckte mig vid 4 som vanligt och idag var det omöjligt att somna om så vi gick allihopa upp! Brad var tvungen till skolan tidigt då han låg efter med betygen, så jag sa det att Nä men åk du så tar jag hundarna på prommis :) Brad åkte vid strax före 6 och jag försökte få hundarna att lugna sig till åtminstone 6.30 - nästan gick det...6.20 drog vi iväg - påpälsad var jag och med mina fantastiska snowboots!!! Sicket bra köp dom var! Snön yrde när vi gick, hundarna tycker ju det är såååå roligt med snö, så åkte nästan skridskor bakom dom - jo det var halt som satan också såklart! Vi gick ner till fältet eller som vi gillar att kalla det "parken" där släppte jag dom lösa så dom kunde springa omkring och leka i snön! Nån kamera tog jag inte med då jag vet att jag själv brukar ligga i en snödriva när dom, eller ja Bode, sätter fart :) Men så härligt det var att se dom! Vi sprang omkring där nere i 10 minuter innan vi fortsatte hemåt - totalt var vi ute i 45 minuter! Så nu ligger dom båda utslagna på varsin stol / soffa :)

Klockan är 9 och jag känner att jag vart riktigt effektiv på morgonen, promenad, kaffe, skickat SWEA påminnelser, försökt laga min skrivare så den kan skriva ut utan att jag emailar den mina saker ?!?! Skit med Wireless ibland :D Och nej det funkade inte så fick skrivit / emailat saker inför julmarknaden och dessutom mer eller mindre shoppat färdigt vår källare på IKEA, har dock inte skickat iväg beställningen...det vågar jag inte utan att kolla med Husbonden :D men är rätt säker på han kommer tycka detta är ok, mindre affärer för honom och han kan spendera merparten av söndagen på soffan istället :D Man får inte va dum för då kan man bli chef som mamma alltid har sagt ;)

Nu ska jag äta lite frukost, ta en snabbdusch, ta på mig myskläder som jag kan laga mat i :D Och sen förhoppningsvis har Brad skickat mig ett svar som säger, ja men beställ :D så jag kan få iväg beställningen! Efter min panik igår så insåg jag att - om vi köper en Bäddsoffa istället så blir rummet med en gång så mycket mysigare och en stor matta på golvet så är liksom halva jobbet klart! Bara upp med lite ljuddämpande draperier så vi kan gömma dom öppna väggarna där rören syns och hörs :) Sen jobbar jag på att få Brad att inse att en elektrisk öppen spis, en sån som vi har här uppe, kommer bli sååå bra där nere istället för Element - mysigare och en mycket trevligare värme dessutom :D Japp, känner med en gång att det kommer lösa sig, vi har ju nästan en hel månad på oss :D

Idag ska jag laga 3 fulla måltider åt Dr G o C, men halva jobbet är gjort på en del av dom :) Chili som får stå och puttra i Crockpoten hela dagen, Bacon Fried Rice, riset är redan klart och Tilapia med potatis crust?! blir nog bra! Innan dess ska jag sätta igång våran Crockpot med kött och gott som får stå och bli färdigt här under dagen :) Perfekt dag för Crockpot!

Gårdagen...

Grumpy´s var helt ok - jag fixade frukost, åkte och handlade, hjälpte Dorothy med duschen och försökte få rent en matta med hund olycka...Det var det - Jerry var väl sådär med sitt humör i början på dagen men i slutet var han riktigt trevlig :) Jag åkte o handlade, plockade upp medicin, hämtade mat innan vi åkte till Davita, sen tog jag hand om skräpet och åkte vidare till två ställen och hämtade deras middag - Subway till Susan och Quiznos till Jerry - same same but different :D Kom hem vid 17.30 ...

Brad hade plockat upp Pei Wei på vägen så vi åt smarig middag, till ett par avsnitt av Restaurant Impossible - Ja det var väl egentligen det :D

Nu ska jag sätta fart!

Ha en fin Torsdag (kväll)

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar