måndag 4 november 2013

Måndag redan...

Och jag har visst inte bloggat på hela helgen....:)

Vi får börja med fredagen helt enkelt! Kom till Grumpy´s och Bob var arg som ett bi :D Han skällde och svor ända fram tills jag gav honom lite frukost, sen blev humöret bättre!! Jag skulle på mina två timmar hinna laga frukost till båda och sen hinna till affären och handla allt dom behövde för helgen, sen även hinna hjälpa Dorothy att duscha - japp mycket ska man få in på denna korta tid! Frukosten gick smidigt och jag var faktiskt redo för att åka till King soopers när klockan var 10.30 - men då ringde det på dörren och en söt tjej i 20 års åldern stod där utanför - hon sa hon hette Desire och jobbade för Visiting Angels, så jag släppte in henne! Bob och Dorothy var inte glada att se henne, trots att hon erbjöd sig att laga middag till dom?!?! Skumt tänkte jag, sen när hon gick så säger Dorothy att hon stulit Vicodin från henne när hon var där senast!! Ja ja tänkte jag, dom tror ju att alla stjäl deras medicin så jag la inte så mycket energi på det hela...utan åkte till King soopers! Handlade allt och inser till min stora fasa att jag måste tappat Bobs ID Kort!!!!!!!!!!! Letar runt hela affären och frågar i kundservicen och upphittat stället! Nä ingenstans! Fick ge upp med att bara lämna en anmälan om det! Åkte tillbaks och då säger Bob när jag berättar att jag tappat hans kort - Nä men jag gav det aldrig till dig!! :D Hahaha, japp så kan det gå...Fick snabbt plocka in allt medans Dorothy gjorde sig i ordning för duschen...hjälpte henne in så hon satt på sin duschstol och sen bäddade jag sängen och lite annat...Hjälpte henne ur och fick henne torr...fick på henne delar av kläderna sen sa hon att hon klarade sig och jag fick rusat iväg till bilen och vidare till Jerry!

Väl hos Jerry så är Susan hemma! Hon säger så fort jag kommer innanför dörren att vi måste åka tillbaks till läkaren med Jerry! Ok...Jag tänker såklart att varför i helskotta behövde jag komma om hon ändå ska med??!! Skit samma, jag startade bilen och fick in båda och iväg!! Väl i bilen så frågade Susan hur det gått hos Grumpy´s - jag berättade om Desire besöket, varpå hon säger att...Men jag tror inte Desire jobbar för VA längre!! Va?? Va skumt! Sen berättade hon om massa konstiga saker om den här tjejen - vilket fick mig att känna mig tvingad att ringa Boss Brad - som också blev väldigt förvånad och undrade va fan...?!  Sen satt jag i väntrummet i ca en timme och väntade på dom! När dom väl kom ut var dom hungriga så ett stopp på kinesen...själv funderade jag på att bara be om vårrullar, klockan var liksom 3 redan...men nä jag beställde in mitt vanliga :) Vi åt och kom därifrån vid halv fyra - jag släppte av dom och åkte direkt till Apoteket för att hämta upp nån medicin Jerry behövde och plockade upp en Papa Murphy pizza  - kom tillbaks och lämnade av allt och sen åkte jag hemåt!

Väl i bilen kände jag hur magen började morra...kom hem och fick springa på toa - 3 gånger! Var ju tvungen att ta hundarna på promenad så stoppade i mig en pepto och vi gick iväg! Fick gå på toa så fort jag kom hem igen och huvudet värkte - kände med en gång att Poker kväll inte kändes så lockande - så istället blev jag liggande på soffan drickandes vatten :) Brad kom inte hem förrän kl var närmre tio så han var alldeles för trött för att gå o spela poker han också...blev att vi båda sov på soffan när klockan var elva :)

På lördagen skulle Brad iväg till skolan igen, så vi drog iväg på promenad på morgonen, hem och åt frukost, sen åkte han och jag gjorde huset redo för SWEOR som skulle komma och baka bullar inför marknaden - vi bakade från kl 11 till ca 4 - 108 kanelbullar och 66 kardemumma bullar blev det! Linnéa stannade en sväng efteråt, hundarna lekte och vi tog en öl i solen! Brad kom hem vid halv fem kanske och vi spenderade ett tag ute med alla hundar och pratade! Riktigt trevligt!
Vi beställde pizza till middag och kollade på en film :) sen däckade väl vi båda på soffan igen!!!

Tiden ställdes om på natten så när klockan var 5.30, ny tid så hade Cooper fått nog och väckte oss - vi var iväg på promenad när klockan var 7 och hemma igen vid strax efter 8...åt frukost sen åkte vi till Costco och handlade en massa!

Jag tvättade hela dagen och sen grillade vi till middag och kollade på ännu en film - Japp en filmhelg blev det!!!

Ja men det var väl ungefär det som hände denna helgen! :) Vad hade ni för er för kul?

Vackra soluppgångar hade vi också och rena rama sommarvärmen på dagarna....

Japp den här fina Solcells lampan kom Cooper in med :)


Min demon ser rätt sur ut över att hundarna tar sig friheten att leka i hans domän :D









 




20 grader varmt hade vi igår på eftermiddagen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar