söndag 24 november 2013

Godmorgon världen!

Sicken skön känsla att vakna idag och veta att Julmarknaden är avklarad och var en Stor succé - Vi gjorde det igen :D Vi hade enligt första koll 310 vuxna och 90 barn på plats för att smygstarta julen! Det är nåt väldigt speciellt med Lucia och julsånger - jag ryser alltid och känner mig så där rörd :) Jag tror att vi sålde mer mackor än nånsin och dom jag pratade med sa vi hade sålt massor av allt :) Det är jättekul att så många vill komma, Svenskar, Wannabe svenskar ( Ni vet såna där som hade en farmors mor som kom till amerikat, dom kan inte ett ord svenska men dom tror dom är mer svensk än vad du är - tills dom hör dig prata svenska vill säga ) och vanliga amerikaner som tycker det är så kul och trevligt med andras traditioner!

Några ny fenomen igår var att jag fick lista ut hur man packar ner smörgåsar för avhämtning - utan avhämtnings lådor, det är nåt vi måste ha nästa år :) Det gick bra men var ju inte helt perfekt om man säger så! Dagen började med en kvinna som på väldigt amerikansk brytning säger - I want Three Graaavlåååx smårgooose and Three reaajjksmårgooose and one Kåtttbålllesmårgoose :D To go please! Så kul och jag tror verkligen hon bara ville vara respektfull och säga namnen på Svenska - eller jag hoppas det i varje fall!!! Jag var nån form av kordinator mellan mat försäljningen och köket, till att börja med - sen fick jag stressa runt med att försöka ha koll på var människor inte kommit eller var för sena och försöka skicka dit nån - typ Stackars Linnéa som ville hjälpa till och jag nog var lite föör stressig med - det är så med folk man tycker om, dom får lite mer skit än andra :D Hoppas inte du blev allt för arg på mig finaste?!?!?! Det är lite jobbigt när man står fast på ett ställe och försöker lösa vad som händer på andra sidan lokalen, det kom sms, med vi har ingen här, jag behöver på toaletten m.m. :D Jag fick lösa av lite här och där vilket är helt ok, dagen gick fort! Kl 3 stängde vi marknaden och jag tror fasen vi var därifrån strax efter 4 - fantastiskt vad fort det går när man är många! Brad hjälpte till som en kämpe - han hjälpte stackars vaktmästaren med alla bord och plockade skyltar o dekorationer högt o lågt! Han var duktig och behövde definitivt inga instruktioner han bara tog tag i saker, ibland blir man stolt över sin man :)

Jag kan säga att jag var helt slut när vi åkte därifrån - vi skulle direkt till Berkely Highlands, vilket är ett jättemysigt område med små affärer, massa pubar, restauranger och Marijuana ställen ;) Vi skulle träffa Emily och Chris för middag - Emily är ju Brads fd Roommate som bodde här när jag var över för testkörning av blivande make ;) Emily och jag blev goda vänner och hon och Chris började precis att dejta under denna tiden - Nu är dom gifta och bor i Berkely! Vi hade en jättetrevlig kväll med mat på Hops & Pie och en efter öl på en Brewpub i en gränd :D Vi var hemma innan 21 - jag tror jag sov när klockan var 22, öppnade en öl och drack väl kanske 3 klunkar av den :) Vaknade på soffan vid 0.30 och gick upp o la mig...Sov gott till 5.30 då Cooper tyckte det var dags att gå upp!!

Idag ska vi börja med promenad sen hem och äta och vidare till Home Depot, Petsmart och REI eventuellt en lätt lunch på Cheeky Monk också, vi får se!

Nu ska jag ta och göra mig redo för promenix, Brad kom just upp och äter sin banan och dricker sitt glas Juice - japp varför ändra ett vinnande koncept?! Själv har jag druckit två koppar kaffe som start!

Ha en fin fin Söndag (kväll)



Vår fina Swea Kör :)




Årets Lucia tåg, Lucian hade vax rinnande utefter ansiktet, ner på halsen och ryggen - Inte ett ord sa hon heller - Måste var en riktig Viking Svensk :D






Fick ta fram en ny leksak då Cooper var en plåga i morse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar