måndag 9 december 2013

Måndag och fortfarande kallt och ont i ryggen :)

Japp -18 var det i morse, börjar änna längta tills Torsdag då temperaturen visst ska vara uppe i 10 + igen :) Men solen skiner och snön ligger vit, så jag är rätt nöjd ändå!

Snart ska jag iväg till Dr Gina, hoppas hon kan knäcka bort det sista av mitt ryggskott! Har fortfarande väldigt ont men det är jättemycket bättre! Dagen blir lite annorlunda idag, Dr G, Senior Center och sen ingen Jerry...Stackarn ligger fortfarande på sjukhus och ingen vet väl riktigt när han får komma hem! Han får IV antibiotika och dom har gjort Nuclear X-rays?!?! Och håller på med blod / ben tester! Finns en stor risk att han måste opereras - just nu lutar det åt en ganska enkel operation, Häl bens operation där dom skalar bort det infekterade i foten / hälen...bara han inte blir av med hela foten så är allt bättre!!! Håller alla tummar o tår för det ska gå bra, vet inte hur han skulle hantera att bli av med foten, han är ju tillräckligt handikappad som det är nu...ja fy! Jag har lovat åka ner och hälsa på honom så får se om jag gör det på onsdag kanske...fast då hade jag ju nästan tänkt åka ner och träffa upp Charlotte i Castle Rock - hon behöver lite tjejkompis shopping hjälp! Vi får se, kanske hon inte kan ändå :)

Idag ska jag i varje fall istället för att åka till Jerry åka till Kohls och shoppa upp för 105 dollar Kohls cash :) Måste användas idag!! Så synd! Så Dr G, Seniorerna, Kohls sen hem! I eftermiddag ska vi sen iväg och fira svärfars födelsedag så ingen middag behöver vi göra idag :) Rätt behaglig dag, önskar bara ryggen var helt bra så jag kunde sätta fart med operation röjning av gästrum nummer 2 - där mina syskonbarn ska lyckas få plats :)

På tal om syskonbarn så har min stackar systerson nu också blivit misshandlad - säkert samma idioter som var inblandade senast om ni frågar mig! Nu klarade han sig rätt bra, men jag blir så förbannad! Jävla ungar som inte fått uppfostran i rätt och fel - jag tycker så jäkla synd om dom samtidigt, inte dom som valt sina föräldrar eller andra vuxengestalter här i livet - men va fan, Nån gång måste dom ju börja ta ansvar för sina egna handlingar också, eller?!?!! Ja ja, jag är väldigt glad att han inte blivit allvarligt skadad i varje fall! Ska bli skönt att ha dom här i Trygga USA ett tag ;) Sjukt men det verkar fasen hända mer mellan ungdomarna hemma i Sverige än det gör här!

Så lördagen blev trots allt väldigt lyckad! Jag fick isat ryggen ordentligt innan jag satte fart med middagen...Brad dammsög och gjorde snyggt - bra teamwork! Jag gjorde: Pannbiff med potatismos och min (mosters) hemliga gräddsås och Gurksallad :) Smarrigt värre! Blåbärs/hallon smuldegspaj med vaniljsås till efterrätt - allt var ganska snällt mot ryggen så det gick bra! Brad fick lyfta ner saker och hjälpa mig med skalning av potatis och skivande av gurka, resten gick bra! Trevligt som skjutton hade vi också, gästerna gick inte förrän ca 01 :)

När jag vaknade igår så gjorde ju ryggen såklart rätt ont, jag isade på innan vi tog hundarna på promenad, Brad fixade god frukost när vi kom hem, sen låg vi faktiskt mest på soffan hela dagen - Football är en väldigt bra ursäkt till att slappa på söndagar :) Brad fixade middag dessutom så jag var bortskämd hela dagen igår! Inget annat spännande hände faktiskt!

Nu ska jag ta mig en dusch, äta lite och sen ge mig iväg till Dr G och resten av min dag!

Ni får ha en fin Måndag (kväll)

Istappen hänger fortfarande, trots solsken hela dagen i går, rätt kallt med andra ord :D



När man har ispåse på ryggen så finns det inget bättre sätt att hålla sig varm än med dessa två på varsin sida :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar