måndag 23 december 2013

Saknat mig?!

Nä kanske inte dom flesta som läser min blogg är väl troligtvis här :)

Jag har vart upptagen med att försöka få alla nöjda, vilket är totalt omöjligt med 5 personer av olika åldrar och intressen i huset - Fredagen spenderade vi med att åka till Orchard för shopping och sen vidare till Svärföräldrarna på middag. Lördagen gick åt till Shopping På Praire Center och Igår var det Football Sunday och vi tänkte oss att det är ju nåt helt annorlunda och kul som man inte har i Sverige, delar av gästerna (den amerikansk födda ) tyckte väl detta var kul resten kunde inte brytt sig mindre och gjorde annat istället! Ja ja, skitsamma känner jag - Det är Livet här borta i Slutspelstider, viktigt och vad vi tycker är roligt att göra, det är söndagar vi partajar på under denna tiden på året inte lördager :D Vill man inte ta del av det, så behöver man verkligen inte - tur vi har ett område man kan promenera i, bilen står ju också till förfogande så...Colorado visade sig från sin goda sida igår med solsken! Tara och Steve skulle komma till matchen, men Tara mådde halvkasst hela dagen så dom kom först vid fyra tiden...

Jag fixade lunch och middag i mellan footballen, försökte städa undan vilket jag försöker göra hela tiden då köksön konstant blir belamrad med både vantar, glasögon, böcker, tidningar och kameror :) Så är det med 7 personer i huset... Jag överlever men Brad har ju svårt för det :)

Det har vart fullt upp med shopping, matlagning och annat, känns skönt att julen snart är här och över :D Idag börjar de amerikanska familjemedlemmarna rulla in - De nygifta Svägerskorna :) Kommer ikväll - Japp Nygifta :D Kolla in detta, fantastiskt är det!  http://www.buzzfeed.com/chrisgeidner/tenth-circuit-denies-utah-officials-request-for-emergency-ha eller denna:   http://www.statesman.com/photo/ap/top-news/gay-couples-wed-in-utah-after-judge-overturns-ban/p4D5K/ Jag är så glad för mina älskade systrar att dom äntligen klassas som ett gift par enligt lag, med de lagliga fördelarna av det och ännu gladare är jag för Riley o Casey :)

Idag ska vi till Golden och äta på Woddy´s och Brad har fixat med en VIP tour på Coors bryggerier, vi får väl se om det kan vara nåt! Tonåringarna ska spendera dagen med Svärföräldrarna ;)

Jag ska sätta igång med Crockpot middag ganska snart och sen göra mig redo för dagen...vi måste åka vid 11 för att hinna med allt :D

Ha en fin "Dagen före Dopparedagen :D och God Jul om vi inte hörs!!!!








Ser Ni Ekorren :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar