torsdag 5 december 2013

Torsdag och det är riktigt Vinterparadis där ute

kanske något kallare än önskat :D -24 grader är en aning kyligt, men nu skiner solen så då blir jag glad igen :D Och så fort solen kom fram så gick temperaturen upp, bara -22 nu :D

Ja ja, idag måste jag först till affären, sen banken och sen iväg och laga mat hela dagen! Lugn dag i jämförelse med morgondagen till exempel :) Då ska jag iväg till grumpies, sen snabbt vidare till Jerry vi ska iväg på två läkarbesök så snabba ryck i mellan - är förhoppningsvis tillbaks i huset vid 4 och då ska jag laga middag till dom innan jag måste köra racerbil hem, hämta saker som ska med till SWEAs julbord och som det ser ut nu, köra till Broomfield, då Ansi nog inte kan komma! Jag hatar att inte ha nån att samåka med längre!!!!!! Fast å andra sidan kan jag ju ta tullvägen - kostar ju bara en smärre förmögenhet, kan det vara värt :)

Gårdagen var också kall och snön föll mer eller mindre hela dagen...Grumpies var ja grumpy, jag fick fixat frukost till dom, skottat lite och sen hjälpt Dorothy med duschen! Direkt därifrån till Jerry som var...ja grumpy! Susan hade bokat en tid med fel snubbe för hans fot, så han var helt besatt i att klaga över detta hela dagen, hur kunde hon göra så, fastän hon visste.....hela dagen!! Jag fixade och donade hos dom, hjälpte Jerry ringa några samtal, han ser ju inte tangenterna på telefonen! Fick igång middagen, åkte till Wahlgreens och sen hem och satte ihop en ny luftfuktare! sen var den dagen slut! Kom hem vid 17.20 och Brad hade just kommit hem från Promenad i kylan...vi åt middag och kollade på Christmas at Rockefeller Plaza där dom tände ljusen på granen med massa artister - Brad var så där lycklig :D Men det var jag ;) Efter det kom mitt favorit program av Saturday Night Live, Jul avsnittet med Jimmy Fallon och massa roliga juliga sketcher, Brad somnade snabbt, jag var vaken tills nästan slutet sen sov jag också :) Vaknade i slutet på nyheterna och tittade klart på det och lite på Jay Leno sen gick jag o la mig...Livet är så spännande! Jag tror jag håller på att bli förkyld, huvudvärken släpper inte och jag känner mig tät i hela skallen! Nog därför jag är extra trött också!

Nu ska jag sätta fart, dusch, frukost och eventuellt en tvätt sen iväg, kan komma in tidigt i huset idag, det hade vart skönt för då kan jag komma därifrån tidigt också :)

Ni får ha en fin Torsdag (kväll)



 
 




För kallt att stå med alla tassar ner på en gång :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar