tisdag 3 december 2013

Tisdag och Arktisk kallfront på väg :)

Huvudet har värkt på mig i 2 dagar, hoppas verkligen att snön trollar bort den i eftermiddag! Inga treo kvar så proppar i mig migrän medicin - man får bara ta två på 24 timmar och det räcker änna inte :)

Har en ganska stressig dag framför mig, måste ta Cooper till svärfar, sen åka o handla för Dr G innan jag åker dit och lagar mat...sen hämta Cooper sätta igång mat här hemma sen antingen äta eller låta maten stå medans vi åker till Brighton och går på City Council möte och tittar på Farfar när han får Nyckeln till staden :) Detta är kl 19 så vet inte om vi ska äta innan eller efter...vem vet hur länge dom där stofilerna tänkt babbla innan det är dags för farfar...Vi får ju lämna hundarna själva också - Ahh nu pratade jag med svärmor som säger att det borde bara vara mellan 30 minuter och en timme, vi blir ursäktade innan själva mötet börjar - paj o kaffe efteråt :) Vi får se om vi stannar på det eller åker hem!

Gårdagen var en helt ok dag...Jag åkte till Rog med Cooper, sen drog jag iväg till Jerry som hade fixat kalkon smörgås till oss - lunch! Jag fixade o donade med lite skräp och annat innan jag drog iväg till affären åt dom! Kom tillbaks och tog hand om all mat och organiserade lite i dialysrummet, fick ut tomma lådor och staplat andra lådor...sen var liksom dagen över! Åkte direkt ifrån Jerry och hämtade Cooper hos Svärföräldrarna, blev såklart fast en stund och var väl hemma först vid 18 - Football dags på tv så vi åt smörgåsar till middag :D Jag åt en Köttfärslimpa macka och Brad åt en Kassler / ananas macka - lyxigt värre! Man måste ju göra nåt med alla rester liksom och jag hade köpt färskt bröd när jag handlade åt Jerry, så blev perfekt!

Det var den dagen...vi provade att ta av tratten på Cooper en stund, han blev överlycklig och började hoppa och jaga Bode med en gång så vi var tvungna att sätta på den igen...stackarn! Några dagar till Cooper sen.....

Nä nu ska jag gå o slänga i en tvätt och ta hand om tvätten som ligger i tumlaren - sen äta nåt innan jag måste börja göra mig redo!

Ni får ha en fin Tisdag (kväll) Själv ser jag faktiskt fram emot lite iskyla och massa snö :D

TAKE IT OFFFFF MEEEE!!!!!!!!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar