lördag 7 december 2013

Lördag och ryggen är bättre men inte bra :)

Dr Gina sa det att det nog var kylan och att jag spände mig mer än jag trodde som gjorde det - jag har visst bara lurat mig själv med att tro jag var som gott som ryggfrisk :) Jag spenderade i varje fall dagen igår med is på ryggen i soffan, med två hundar som låg bredvid och försökte få mig frisk! Mysigt! Brad kom hem vid 14.30 packade ihop alla saker som skulle till Swea julbordet och drog iväg till Ulrika med det! Själv stannade jag på soffan...vi åt rester till middag, i soffan. Han stannade hemma och höll mig sällskap, det var ju mysigt! Jag var svintrött hela dagen så vi kollade på en film Brad somnade mitt i jag kollade färdigt sen somnade nog jag ganska snabbt också :)  Hade ganska ont när jag vaknade så fyllde upp isblåsan med is och gick upp o la mig med den som sällskap :)

Vaknade ett antal gånger i natt, när jag rörde på mig, av att det gjorde ont så har nog inte sovit jättebra! Just nu har jag rätt ont, ska köra lite is efter jag ätit frukost så hoppas vi det känns bättre igen! Det är mycket bättre idag än igår hur som helst!! Var nog tur jag inte gick på Swea partyt, även om det suger!!!!!! Hade verkligen sett fram emot detta, men utan skjuts gick det bara inte!

Så idag på morgonen så hade jag fått ett mail från Susan, dom hade behållit Jerry på sjukhuset!!! Hans fot är så infekterad så dom var tvungna att lägga in honom! Förhoppningsvis så blir han bara kvar ca 5 dagar men det betyder ju att jag blev ledig måndag helt plötsligt och troligtvis även onsdag eftermiddag - tråkig anledning men gud så skönt! Hoppas han repar sig fort dock...infekterade sår på nån med Dialys och diabetes är inte bra!!! Håller tummarna!

Nu ska jag försöka äta nåt, sen köra lite is innan vi ska ta en iskall promenad med hundarna! Sen är det dags att få ordning på huset och börja laga mat - Sverige Middag ikväll - Brad får göra all städning ;)  Kan någon beama över lite Treo hade det vart väldigt uppskattat ;) Jag kör på Flupills :D Migrän medicinen är alldeles för stark så kan bara ta 2 per dygn och det funkar inte så bra - flupills har nästan lika mycket smärtstillande men utan bi effekterna:D

Ja ja, det blir nog bättre med lite brännvin ikväll ;)  Pannbiff, potatis mos, sallad, blåbärs paj med vaniljsås och massa snaps :D

Ni får ha en fin lördag /kväll) , jag ska försöka ta det lugnt i allt som måste göras så jag inte blir sämre igen!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar