fredag 13 december 2013

Fredag och inte vilken Fredag som helst - LUCIA alltså Fredagen den 13:e :D

Jag har just suttit med min kopp kaffe och tittat på Lucia Firandet på SVT play - Skulle jag nånsin gjort det hemma i Sverige?? Nääää! Men nu är jag utlands svensk och allt svenskt är så fantastiskt :)

Så nu är det alltå bara 6 dagar kvar - sen kommer dom :D Vi har beslutat att Torsdagens nöje blir att åka och köpa gran, ställa in den och klä den till Glögg och Svensk julmusik - Kickstart på julen kan man ju säga! Lite roligt att åka till ett granställe här och handla också, lite annorlunda och kul för familjen! Jag tror inte Karl firat jul hemma i USA på väldigt många år och sist han gjorde det så var han nog i den åldern då han inte brydde sig, så blir som i gamla tider för honom och nåt helt nytt för resten av familjen :D Dom landar ju på eftermiddagen på torsdag så lär ju inte finnas allt för mycket energi till nåt annat!

Idag har jag precis beslutat mig för att vara en normal självisk människa! Jag hade tänkt att åka och hälsa på Jerry På sjukhuset, men åker jag inte tullvägen så tar det nära på en timme dit och tullvägen kostar 10 dollar varje väg - inte så jag får betalt för det liksom :D Och jag har ju massor att göra!! Nä fan - dags att tänka på mig själv här lite grann! Och ta vara på den ypperliga tajmingen Jerry hade att åka in på sjukhus, tror nästan han planerade det för att göra mitt liv lättare! Han är en väldigt snäll man så kanske :) Nä jag ska ta och ringa honom sen och kolla läget, fråga om han behöver nåt, kanske kan ta svängen dit på Måndag om jag är ledig då också! Va fasen det är ett jobb!!!! Jag glömmer det hela tiden och dessutom ett väldigt dåligt betalt jobb :)

Gårdagen så åkte jag till Susan på Harmony, babblade, mest om Jerry och hämtade upp två små minigranar till Farfar och Uncle Don - sen drog jag direkt vidare till Dr G och lagade mat i stora lass - var där 12.40 och åkte därifrån vid 17 tiden, kom hem mer eller mindre samtidigt som Brad! Han hade köpt med pizza hem som vi värmde upp efter en promenad med hundarna och en halv Bronco match...dom förlorade dessutom, inget bra!

Så mycket annat hände inte igår!

Idag ska jag iväg till Grumpy´s, sen ska jag åka till Ulta´s och shoppa saker till familjen att ha här, ett stopp på Worldmarket först och inhandla 20 stycken små sufflé formar, efter det ska jag till Total Beverage får ju inhandla diverse öl och vin så vi har sen får det nog räcka för idag :) Hem och fixa lite, ta hundarna på promenad medans det är ljust! Brad ska på lite jul happy hour efter jobbet så skönt om det är klart! Ja men det är nog denna dagen det! Imorgon blir det sätta upp ljusen på huset så det är juligt o fint, sen kommer Kish och hjälper oss med källaren och diverse saker :)

Nä nu får jag fasen sätta fart! Ha en fin Fredag (kväll) och helg :)



Utsikt från Doktorernas Uppfart...


Add caption

Godmorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar