måndag 16 december 2013

Oj så blev det måndag helt plötsligt :)

Denna helgen har verkligen vart fullspäckad! Fredagen gick åt till mega shopping efter Grumpy´s - var väl hemma först vid 16 tiden :D Sen fixade jag middag innan vi gick o la oss rätt tidigt!

Lördagen gick jag upp vid 6, vi gick på lång promenad, kom hem skypade med mamma lite och åt frukost sen drog jag iväg för mer shopping, King Soopers och Home Depot medans Svärfar kom hit och hjälpte Brad med Ljusslingorna där ute :) När jag kom tillbaks hade svärfar åkt och Brad väntade på mig så han kunde installera ett nytt lås på dörren till garaget - kaput! Efter det så åkte han iväg med lite skräp och då kom Kish! Vi satte mer eller mindre igång med källaren med en gång! Vi meckade och flyttade runt på saker och nu ser det ju faktiskt riktigt trevligt ut! Killarna sysselsatte sig med att dekorera där nere - japp överaskning för Karl om man säger så :)

Jag fixade middag och det var väl det som hände på lördagen :D Jag vaknade tidigt såklart, upp och matade hundar som gick upp o la sig igen...fick upp Brad och vi åkte på promenad och sen direkt till Farfar för att hjälpa honom få upp sin gran och dekorera den...naturligtvis så kan man ju inte bara komma därifrån med en gång! När vi kom hem så satte Brad igång med brandlarmen, våra gamla är galna, dom tjuter när man duschar och driver oss och hundar till vansinne - så jag inhandlade 3 nya batteridrivna på home depot och dom är nu uppe! Jag städade och organiserade i kontoret under tiden, bara resten kvar!!

Tur jag har dagen ledig idag och bara jobbar till 12 på onsdag - torsdag innan flygplatsen har jag ju ett antal timmar också ;) Jag måste erkänna att jag klurade mig loss från jobb idag! Dom ringde o frågade om jag kunde åka till Aurora och ta hand om nån...jag sa ju såklart att jag skulle kunna men tänk om Jerry kommer hem som han vill? Jag har ju lovat Susan att jag kan jobba i så fall...Nu var jag ju ganska övertygad om att Jerry inte skulle komma hem men ändå...Sen ringde jag ju inte och sa att jo men visst jag kan jobba när jag visste säkert heller...Jag har ju änna viktigare saker för mig ;) Fy på mig....

Idag ska jag bara bestämma mig för huruvida jag ska åka iväg och hämta säng och lite mer shopping först eller fixa o dona först?! Jag tror det är bäst jag åker iväg först annars blir det nog inget med det! Fast egentligen så behöver jag ju inte åka iväg nånstans idag - inget jag måste ha idag ju! Hmmmm kanske blir det joggingbyxor och fixa hela dagen istället :D

Sicket babbel det blev här nu - mer eller mindre en diskussion med mig själv :D Ja ja det är ju en
dagbok liknande blogg jag har så ;)

Så vädret denna veckan...:D Idag när jag gick upp var det 10 plusgrader :) Det ska bli närmre 20 på onsdag innan kylan kommer tillbaks, lagom till att familjen kommer :D Snö på fredag - bra tajming va!?! Så på onsdag ska jag sitta i T-shirt ute på altanen och på torsdag är det dags för snowboots igen ;)

Nä nu ska jag faktiskt ta och sätta fart, börjar jag inte med en gång så blir det kanske inget gjort ;)

Idag är det Mormors födelsedag också - ska tänka lite extra på henne idag, tror hon hade vart så glad att alla skulle komma hit för att fira jul med mig :) Grattis Mormor!!!!

Ni får ha en fantastisk Måndag (kväll) Nu är det bara 3,5 dag kvar tills dom kommer :D:D:D:D

Den hemska "mattan" som var i trappan åkte bort jäkligt fort :)

Ser väl helt ok ut eller?! Nästan som en vägg i varje fall ;)


 
Kish tog hand om alla spikar :D
 
Rumsavdelare för att gömma vatten beredaren :D

Cooper ville hjälpa till såklart :D



Hundarna godkände sängen så den måste ju vara rätt bekväm ;)



Titta va fint vårt hus ser ut från utsidan :D
   
Godmorgon idag :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar